Försäljningsetta direkt - succélansering av kultförklarade Kinastudien! Växtbaserad mat är ett smart, medvetet och trendigt val.

När inbjudan till lansering av hälsoboken Kinastudien skickats ut fullbokades eventet på en vecka. Kombinationen av att få vara med vid lansering av den revolutionerade studien på svenska och få lyssna till cancerläkaren David Stenholtz från Läkare för Framtiden som föreläste om ämnen från boken blev en succé. I pausen kunde man köpa Kinastudien, smaka grön smoothie från Matapoteket och mingla med likasinnade. Två dagar senare toppade Kinastudien försäljningslistan hos Bokus.com

Från scenen inledde Kinastudiens medförfattare dr Tom Campbell med att välkomna alla och tacka det svenska förlaget och alla som kommit till eventet, genom en inspelad hälsning. Campbell berättade personligt om de nära fyra år det tagit för honom och hans far Colin Campbell, Ph.D, professor emeritus i näringslära och biokemi vid Cornell University, att sammanställa faderns 50 år långa forskarkarriär. Därefter introducerade moderator Gunnar Fernlund från Soulfoods Publishing kvällens föreläsning med cancerläkaren David Stenholtz från Läkare för Framtiden, som även skrivit det svenska förordet.

Mat som medicin är Matapotekets devis och serverar härlig rawfood mat och fika på Bondegatan 6, Södermalm i Stockholm. De hade skapat en härlig grön smoothie och fanns på plats på eventet för att tipsa om olika superfoods och lansera ny rawfood frukost. ”—Låt maten bli din medicin och medicinen din mat”, uttalade fadern av den moderna medicinen Hippokrates för tusentals år sedan. Tveksamt om han då förstod hur viktiga de orden skulle bli idag!

Dean Ornish, läkare och författare recenserar Kinastudien med orden:
Kinastudien är en av de viktigaste böckerna om kost och näring som någonsin skrivits. Att läsa den kan rädda ditt liv.

Marit Mossbäck på förlaget Soulfoods Publishing berättar:
Att vara vegan sågs tidigare som udda, flummigt och konstigt. Men de senaste åren har växtbaserad mat blivit ett smart, medvetet och till och med trendigt val. Många har ändå tvekat att ta steget över till en 100% grön kost, ofta av rädsla över att inte få i sig tillräckligt med protein och annan näring. Tack vare den vetenskapligt väl underbyggda boken Kinastudien så faller nu den sista pusselbiten på plats.

Kinastudien blev startskottet på vegovågen världen över och har sålts i över 1 miljon exemplar internationellt. Under det senaste decenniet har FN i flera rapporter uppmanat oss att minska vår köttkonsumtion. Både för att klara matförsörjningen till världens växande befolkning men också för att minska på de alarmerande utsläppen av växthusgaser.Samhället kan rädda många liv och spara stora sjukvårdskostnader - våra skattepengar- genom att informera om den växtbaserade kostens förmåga att förebygga, vända och bota sjukdomar.

Med boken Kinastudien hoppas vi att ännu fler nu får upp ögonen för alla de enorma fördelarna med en växtbaserad kost och vågar ta steget mot en grönare framtid, i trygg vetskap om att en växtbaserad kost utgör själva grunden för god hälsa. Vi hoppas även att många som redan ställt om nu äntligen känner att de får ett gediget vetenskapligt material med studier att kunna hänvisa till och att sprida! Kinastudien ger oss alla fakta vi behöver för att sticka hål på myten om att vi behöver animaliska livsmedel och visar oss alla fördelar med en växtbaserad kost. Därför ger vi nu ut Kinastudien i Sverige!
Läs hela blogginlägget om varför Soulfoods Publishing ger ut Kinastudien här.

Specialintervjuer och recensionsexemplar

För intervju med David Stenholtz, författarna av Kinastudien eller recensionsexemplar - finns även som pdf, vänligen kontakta Gunnar Fernlund, 072-900 66 33, gunnar@soulfoods.se

Recensioner

Många vill dela sina erfarenheter och tankar om Kinastudien. Läs gärna mer här: www.soulfoods.se/sagt-om-kinastudien/