MIDSOMMARBUFFÉ. Ute i sista minuten? Lugn, du hinner! Här kommer recept från eliten av Sveriges grönaste pionjärer. En buffé som passar alla: fri från gluten, laktos, socker - och helt vegan. Klimatsmart mat. Det enda du behöver är en mixer!

Recepten finns sammanställda i pdf bilagan som medföljer pressmeddelandet. Recepten följer även med som enskilda bilder kopplade till pressmeddelandet. Fria att användas och delas. Sprid gärna.

Vad blir din nya favorit på midsommarbuffén? Här bjuder Raw Life Festival på sina bästa recept inför sommarens alla kalas. Enkla att tillaga, minimal tidsåtgång och passar alla! Vilken blir dina gästers favorit - eller vilka?

Fördrink a la sångerskan Klara Kazmi ”Melondricka för stora och små”, därefter Matapotekets ”Skagenröra” av Maria Trove Lindell och Johan Rabés. Sveriges raw food drottning Erica Palmcrantz Aziz bjuder på en ljuvlig ”Havspaté” som passar bra med Viktor Ingemarssons ”Vattenmelonsallad” och Robin Manolis ”Vildsallad”. För dig som älskar röror bjuder Gustav ”JävligtGott” Johansson på två veganklassiker: ”Perfekt hummus och vegan majonnäs”.På slutet hettar det till med en spännande ”Sesam- och chipotle blomkål”. Kvällen avrundas med ett välfyllt dessertbord; Olivia Hanssons underbara ”Morotstårta med dubbelfrosting”, Kristfrid Warners fantastiska ”Jordgubb- och limeglass”, Lennart Hallströms ”Äppelkub” och en ljuvlig ”Drottningsmoothie”. Från oss alla till er alla en riktigt trevlig midsommar och skön sommar!

RAW LIFE FESTIVAL, 13-16 juli på Mundekulla
Mat & Klimat, jojkworkshop, gong bad och örtvandring är en del av programmet på sommarens mest hälsosamma livsstils festival: Raw Life på Mundekulla 13-16 juli.
Vill du bli inspirerad till att leva ett mer levande liv? Kom och lyssna till den gröne entreprenören Viktor Ingemarssons resa, diskutera Mat & Klimat med meteorologen och klimatexperten Pär Holmgren och möt Sveriges egna raw food drottning Erica Palmcrantz Aziz. Få kunskap om hur du skapar mer hälsa med Johan Rabén i ämnet Ät dig frisk! Workshop Mat & Barn - även den ibland utmanande bonusfamiljen - med Maria Troive Lindell och såklart matlagnings workshops med bland annat Chris Kendall från Kanada och Kristfrid Warner. Kom och utforska mystiken i jojken med Elin Teilus, yoga med Sam Aziz, gör frigörande dans med Ann Sjöling och gå på örtvandring med Ann-Louise Fransson. Njut av en inre resa med gong bad lett av Camilla Lindberg, till Lennart Hallströms djembespel, konserter och vacker heartdance med Peter Elmberg och musiker.

Matapoteket - Sveriges största raw food restaurang- ansvarar för all mat under festivalen. 100% ekologiskt, helt utan tillsatser, socker, mjölkprodukter eller gluten. Festivalen vänder sig både till dig som aldrig testat raw food och till dig som idag äter denna hälsosamma kost.

Nytt för i år: ett program för barn och ungdomar
Mindset workshops för ungdomar och barn-sago-yoga med Lisa Ekenberg. Obs! Starkt rabatterat pris för barn samt 0-3 år – gratis!

Mundekulla är en familjevänlig alkohol- och drogfri mötesplats i en naturskön miljö i Småland. Festivalbiljetten inkluderar alla workshops, måltider och tältplats. Tillval för boende är möjligt. Begränsat antal platser.

Registrera dig innan 5 juli och få en ”boka-tidig-rabatt”!
För pressackreditering och intervjuer vänligen kontakta:
Annette Ericsdotter Bettaieb, annette@tgim.se, 070-777 91 00

Raw Life Festival - Välkommen till ett mer levande liv!