Kajsa Frisell ny vice vd i TH1NG

Kajsa Frisell som idag sitter i TH1NGs styrelse och ledningsgrupp går nu in som vice vd i TH1NG. TH1NG har på bara ett par år tagit en unik position på telekommarknaden, utvecklat nya unika IoT-tjänster och planerar i vår en börsintroduktion på Nasdaq First North Growth Market.

• Det känns väldigt roligt och helt rätt att Kajsa nu går in som vice vd. Kajsa har gjort ett jättebra jobb både under sin tid i styrelsen och på en mer operativ position i bolaget. Nu vill vi att hon kliver fram och tar ett ännu större ansvar. Kajsas breda erfarenhet och gedigna kompetens kommer att vara till stor hjälp när TH1NG, i och med den planerade börsintroduktionen, går in ett nytt skede, säger Klas Westholm, vd på TH1NG.
  • Jag ser fram emot att få möjlighet att ta ett större ansvar i en så spännande tid för bolaget. Nu fortsätter arbetet att tillsammans med duktiga kollegor bygga och utveckla vårt branschunika erbjudande ytterligare, säger Kajsa Frisell.

Kajsa Frisell har tidigare arbetat på bland annat IT&Telekomföretagen inom Almega, Regeringens Bredbandsforum och Post- och Telestyrelsen, och ser fram emot det nya uppdraget.

I samband med att Kajsa Frisell blir vice vd lämnar hon styrelseuppdraget som hon haft sedan våren 2019.

TH1NG är den smarta leverantören av Internet of Things. Vi levererar och möjliggör uppkopplade tjänster och internetanslutningar till allt och alla och förenklar verkligheten i den uppkopplade världen. TH1NG bildades 2018 och har 35 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm. Bolaget planerar för notering på Nasdaq First North under första halvåret 2021.

• fiber
  • iot open