Nu kan du söka Skånes Absolut bästa sommarjobb

Är du på jakt efter Skånes absolut bästa jobb? Då har du chansen att söka nu. I sommar öppnar nämligen besökscentret Absolut Home i den över hundra år gamla villan alldeles intill tappningen i Åhus och till det behövs förstklassig personal.

De nya medarbetarnas främsta uppgift blir att berätta och föra vidare historien om en av Sveriges största exportsuccéer och ett av de mest kända spritvarumärkena i världen – samt naturligtvis att få besökarna att ska trivas i Absolut Vodkas nya hem, Absolut Home.

Tjänsterna som utannonseras inför sommaren är guider, serveringspersonal, bartenders och assistenter.

– Vi letar efter utåtriktade, positiva människor som gillar att knyta kontakter och lever efter vår devis att skaffa en ny vän varje dag, säger Magnus Hammarskjöld som ansvarar för Absolut Home.

Absolut Home sätter Åhus på världskartan

Absolut Home – eller the Åhus Villa som den också kallas – är öppet för alla som vill ta del av berättelsen om hur en vodka från Åhus i Skåne erövrade världen genom att blanda passion och kunnande hos medarbetarna med ansvar för både miljö och människor.

På plats får besökarna en inblick i Absoluts historia och arbete, men även en unik möjlighet att besöka själva fabriken. Villan kommer även att rymma en restaurang och bar, som visar hur Absolut är en del av den svenska mat- och dryckestraditionen.

Tillverkning som sysselsätter tusentals

I Åhus tillverkas varje år 100 miljoner flaskor vodka till mer än 150 länder. Det är cirka 300 Absolut-medarbetare på orten, men räknar man med underleverantörer och tillhörande service sysselsätter tillverkningen mer än 2000 personer, huvudsakligen i Skåne.

För mer information om tjänsterna, besök:
www.linkedin.com/company/the-absolut-company/jobs

Kontakt: