Tidigare Meta-chefen Sam Rihani kliver in för blixtsnabb uppskalning

Tidigare Meta-chefen Sam Rihani ansluter för kraftsamlad tillväxtresa

Audiovarumärket MONDO by Defunc står inför en betydande tillväxtresa och kraftsamlar nu i ledning och styrelse för att möta upp mot stark global efterfrågan. Efter ett år av konsolidering och omorganisationer är siktet nu inställt på snabb tillväxt och global uppskalning. Med en sedan tidigare stark etablerad retailnärvaro kommer rekryteringen av Sam Rihani och hans kompetens stödja den fortsatta resan, inte minst inom digital tillväxt och med hans erfarenhet av stark tillväxt i storbolag.

Sam Rihani tillträder som Chief Operating officer och börjar officiellt under mitten på december, men har redan under höstens dialog skapat sig en tydlig bild över vad som väntar och vilka förväntningar som finns på honom.

"Under min tid tid som Sverigechef gick Meta igenom konstanta förändringar, det är något jag är båda van vid och bekväm med. Därför känns det spännande att hoppa på i en tillväxtfas som sannolikt kommer präglas av en hel del transformation. Att delta aktivt mitt i den starka tillväxtfasen ser jag som särskilt attraktivt, och jag tar med mig allt som krävs för snabb uppskalning. Jag vet att jag kan bidra med storbolagsstruktur och samtidigt dra nytta av de kortare beslutsvägarna som finns i mindre bolag".

Varumärket MONDO by Defunc röner stort globalt intresse
Hos moderbolaget Defunc finns stöd av alla resurser som krävs inom kärnområden såsom ekonomi, produktdesign och supply chain och inte minst ett befintligt distributörsnätverk och några av världens största återförsäljare inom konsumentelektronik. Detta har möjliggjort snabb etablering och lansering av MONDO by Defunc, och nu är det alltså dags att utse några nyckelpersoner som kan bidra till den fortsatta tillväxten inom dotterbolaget MONDO by Defuncs satsing på premium lifestyle audio.

"Sam är ett alldeles utmärkt val för denna nyckelroll. Vi vet att han med erfarenheten han har med sig från Meta kan bygga och skala en organisation som stödjer tillväxt och bredden i hans erfarenhet kommer passa oss som tillväxtbolag alldeles utmärkt" säger Johan Wahlbäck, vd för Defunc och medgrundare i MONDO by Defunc. "Vi befinner oss i en situation där efterfrågan på produkterna snart överskrider vår kapacitet och med Sam och ytterligare förstärkningar på väg in kommer vi trimma vårt maskineri för att snabbare möta marknadens efterfrågan".

MONDO by Defunc grundades i Sverige 2022 och startade som ett samarbete mellan audioveteranerna Defunc, artistmanagementföretaget Monza och livsstilsplattformen Dopest. De resulterande idéerna förvandlades snabbt till en vision om att skapa ett helt nytt varumärke som autentiskt rotas i street- och populärkultur. Idag skapas ljudprodukter- och accessoarer inom segmentet premium lifestyle audio med återförsäljare över hela världen. Rekryteringen av Sam Rihani är genomförd i nära samarbete med Ivan & Jenny Daza på TakeReference Leadership Group.

Kategorier

Linda Thors

Presskontakt PR & Marknadschef

Own your sound

MONDO by Defunc grundades i Sverige 2022 och startade som ett samarbete mellan audioveteranerna Defunc, artistmanagementföretaget Monza och livsstilsplattformen Dopest. De resulterande idéerna förvandlades snabbt till en vision om att skapa ett helt nytt varumärke som autentiskt rotas i street- och populärkultur. Idag skapas ljudprodukter och tillhörande accessoarer inom segmentet premium lifestyle audio med återförsäljare över hela världen.

MONDO by Defunc (Designed by a Star AB)
Holländargatan 22