Armand Duplantis i en av Monza Music Managements musikstudios i Stockholm

Pressmeddelande -

MONDO by Defunc släpper exklusivt framtagna ljudprodukter i samarbete med Armand Duplantis

Samarbetet mellan världsmästaren Armand Duplantis och svenska MONDO by Defunc kommer innehålla ett flertal produkter som tagits fram i dialog mellan parterna. Produkterna designas från pennskiss till färdig produkt i nära samarbete med Armand och kännetecknas av sobra färg- och materialval samt personliga designelement. Produktserien lanseras under hösten och premiärvisas på IFA i Berlin under början på september.

Ett flertal produkter med tydligt ”MONDO”-signum
Armand har deltagit i designprocessen från skiss och materialval till färdiga produkter utifrån sitt eget förhållande till musik och till exempel valt att inkorporera en egen logotyp, som formgivits av hans bror, i produktserien. Tillsammans kommer produkterna passa för den som lyssnar på musik eller poddar och också har en aktiv livsstil där produkterna behöver prestera väl. Design och formspråk kommer också att tilltala såväl världsmästare som de som har en aktiv livsstil i vardagen.

”Vi är glada och stolta över att vara med och ta fram det första exklusiva samarbetet i gränslandet mellan sport, musik och hemelektronik. Att få samarbeta med Armand krävde ingen längre betänketid och han är med sitt driv och långtgående ambitioner en perfekt ambassadör för MONDO by Defunc. Att han dessutom har en musiksträng på sin lyra och ett stort musikintresse gör det till ett ännu mer självklart val för oss.

Armand är tveklöst ett riktigt höjdarnamn (!) och ett drömsamarbete men också en perfekt ambassadör för vårt sätt att samarbeta med artister, atleter och kreatörer, där vi skapar produkter i nära dialog och samarbete under hela designprocessen. Det är ett mer autentiskt sätt att samarbeta på för alla inblandande, och jag tror det är en trend vi bara sett början på” säger Johan Wahlbäck, VD för Defunc och en av grundarna till MONDO by Defunc.

Produkterna i samarbetet
- MONDO SPORT, signerad MONDO by Defunc. Hörluren är en stålgrå livsstilshörlur med materialval anpassade för att kunna användas under träning. Hörlurarna har en imponerande teknisk specifikation med bland annat dubbla drivers och mikrofoner samt marknadens bästa chip och en tillhörande app för egna EQ-inställningar. Se teknisk specifikation.

- TRUE SPORT MONDO edition, en true wireless-lur, anpassad för utmanande träning. Modellen kommer erbjuda en kraftfull ljudupplevelse med IPX5 med en perfekt passform och komfort under långa träningspass. Se teknisk specifikation här.

- ”Att vara uppkopplad är en stor del av mitt liv, precis som för alla andra idag. Jag både kopplar av och laddar upp med musik och ser naturliga användningsområden för alla produkterna i det exklusiva samarbetet. När jag kom i kontakt med teamet bakom Defunc och MONDO by Defunc gick allt väldigt smidigt och min delaktighet i designprocessen värderades högt, likaså mitt musikintresse. Jag ser fram emot att själv använda produkterna och hoppas de tas emot väl på marknaden” säger regerande världsmästaren och världsrekord innehavaren Armand Duplantis.

Kollektionen kommer finnas i utvald detaljhandel samt på mondobydefunc.com under senhösten med beräknad säljstart under oktober månad. Bilder på samarbetet och mer information om produkterna finns här.