Pressmeddelande -

Välkommen till the B.A.B.Y. Network– Sveriges största nätverk för tjejer som tränar!

B.A.B.Y. är ett opretentiöst nätverk för aktiva sköna tjejer 25 – 45 år som brinner för träning och hälsa. Hos oss är alla välkomna som har en trevlig attityd och är sig själva. Du behöver alltså inte vara ”någon” – mer än dig själv. Vilket räcker mer än väl! Att det sedan råkar vara en massa olika beslutsfattare och opinionsbildare som bloggar och är medlemmar i gruppen på Facebook ser jag bara som ett tecken på att jag är rätt ute med det vi kommunicerar – ett SISTERHOOD i branschen! Då jag startade B.A.B.Y. var jag så trött på löpsedlar med budskapet om att man ska ”förverkliga sig själv” … vilket har förmedlats till oss som en löpeld under hela 90- och 2000- talet. Det vara dags för en förändring! Därför beslöt jag mig att starta ett solidariskt nätverk som fokuserar på att förverkliga varandra. Det startade med en grupp på 30 tjejer och idag är vi över 700 aktiva medlemmar i den öppna gruppen på Facebook . ”

Malin Nylén – grundare av The B.A.B.Y. Network.

KVINNOR FÖR KVINNOR – ENTREPRENÖRSKAP, HÄLSA & VÄLGÖRENHET

B.A.B.Y. går ut på att ge av oss själva – att skicka vidare! Ideologin bakom nätverket är att vi försöker att bli mer solidariska och delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter till varandra. Många kvinnor har så mycket att ge och sitter på så mycket kompetens. Problemet är ofta att kvinnor många gånger inte vet hur de ska kommunicera sitt budskap och tvivlar på sin egen förmåga. De aktiviteter som B.A.B.Y. planerar att utföra under 2013 och framåt – går ut på att uppmuntra kvinnor att ta-sig-för och att samarbeta som lagspelare. B.A.B.Y.´s slogan: True Yourself!, står för att man ska vara sann- och äkta- både mot sig själv och andra.

GRATIS FÖR MEDLEMMAR

Medlemskapet är gratis under första året och erbjuder medlemsrabatter, inbjudningar- och förmåner hos B.A.B.Y.´S VÄNNER - vilka är företag som väljer att synas och samarbeta med nätverket.

B.A.B.Y. SISTERS

B.A.B.Y. SISTERS utgörs av 12 av landets främsta kvinnliga konsulter med olika förgreningar inom målgruppen. Dessa kvinnor kommunicerar precis de värden som nätverket står för och är nätverkets kommitté och är ansiktet utåt för nätverket. De kommer att vara operativa i alla de events och aktiviteter som nätverket erbjuder medlemmarna och de företag som väljer att synas med B.A.B.Y.

B.A.B.Y. ´S VÄNNER

Nätverket samarbetar med olika företag som levererar produkter och tjänster för in- och utsida samt kvinnors välbefinnande. Olika företag som kommunicerar med samma målgrupp som B.A.B.Y. - aktiv kvinna 25-45 år. Och som vill synas med 12 av Sveriges främsta konsulter och vill stötta forskningen då 15 % av bidragen går till Kvinnor & Hälsa.

PR-& EVENTS

B.A.B.Y. kommer att arrangera fyra större publika events under 2013 för nätverkets medlemmar. B.A.B.Y. gör också olika kreativa samarbeten med företag där 15 % av vinsten får till Kvinnor & Hälsa. Först ut nästa år är ett samarbete med smyckesföretaget STAR OF Scandinavia.

Att ge gör gott för hälsan! jag citerar Alexandra Charles som är grundare för 2,6 Miljonerklubben och insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa. Vi har valt att skänka 15 % av B.A.B.Y.´S finansiella intäkter till Kvinnor och Hälsa.

B.A.B.Y. samarbetar med 2,6 miljonerklubben, en ideell  förening  som arbetar för  att opinionsbilda och sprida objektiv information om kvinnors hälsa och livskvalitet. Vi rekommenderar våra medlemmar varmt att gå med i 2,6 miljonerklubben. Hämta gärna mer information på www.2.6miljonerklubben.com

B.A.B.Y. SHOWER

Torsdagen den 29:e november kl. 08.00 lanseras B.A.B.Y. officiellt genom en pressfrukost på tjejgymmet Rosa Skrot.

Kontakt: Malin Nylén, mobil: 0708 881781 mail: livsstilskonsulten@gmail.com

• Sport

Malin Nylén – grundare av The B.A.B.Y. Network.

Malin Nylén

Presskontakt Grundare CEO & Founder 0708 881781