Brödernas blir första nationella kedja att lansera Oumph! Smash Burger

Brödernas blir första nationella kedja att lansera Oumph! Smash Burger

Från och med den 26:e juni kan man beställa Oumph!s nya Smash Burger på restaurangkedjan Brödernas som har drygt 90 restauranger i Sverige. Samtliga burgare på deras meny kommer att gå att få med Oumph! Smash Burger och fyra av dom kan dessutom fås helt växtbaserade.

Vi är otroligt glada över att lansera vår nya Smashburgare på Brödernas. Det är det perfekta stället för konsumenten att få prova den – tillsammans med bra ingredienser och på en restaurang med riktigt schysst vibe säger Carl Montelius, Head of Food Service.

Nytt är också att Brödernas går in i priskategori likt de animaliska produkterna på deras växtbaserade sortiment. Man kan dessutom välja att få alla burgare som enkel, dubbel eller trippel. Med dessa förändringar blir växtbaserade alternativ varken en kompromiss med smak eller för plånboken.

Vi är glada över samarbetet vi lyckats skapa med Oumph! Det är extra roligt att Brödernas blir den första rikstäckande kedjan att lansera Oumph! Smash Burger. Vi har letat länge efter en växtbaserad smash-burgare som håller ”Brödernas-standard” och inte blir någon kompromiss för gästen och nu har vi äntligen hittat en säger Alexander Hällzon, Chief Marketing Officer på Brödernas.

Oumph! Smash-burgare är utvecklad för alla burgarälskare. Som alltid har smak och textur varit i fokus, men även att få till ett koncept som lockar nya personer att våga smaka växtbaserat. Burgaren är gjord på ärta och favaböna och har de klassiska karaktärsdragen av en smash-burgare så som saftighet, smak samt de oregelbundna, krispiga kanterna.

Om Brödernas

Brödernas är en ung nutida svensk restaurangkedja med äkta leenden från engagerade medarbetare som alltid brinner extra för personlig och trevlig service. Gästerna ska alltid få en grym upplevelse över förväntan. På Brödernas spenderar man gärna en smakrik och trevlig lunch eller middag med bästa vänner och hela familjen utifrån en bred meny med stor valfrihet.

Om Oumph!

Varumärket Oumph! är en stor favorit i Norden och UK. Varumärket grundades 2015 i Sverige och producerar episk växtbaserad mat för en bred publik. Varumärket har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015, Årets Dagligvara 2016 och Best Brand i World Food innovation Award 2021. Oumph! finns idag i hela Norden, Storbritannien, Irland, Nederländerna, och Tyskland. Oumph! förvärvades av the LIVEKINDLY COLLECTIVE sommaren 2020.

Kategorier

LIVEKINDLY Collective grundades av Blue Horizon Corporation för att accelerera transformationen av det globala livsmedelssystemet till ett mer hälsosamt, hållbart och snällare livsmedelssystem som är tillgängligt för alla.

Strategiska partnerskap har etablerats inom både odling, produktion och distribution, och LIVEKINDLY Collective är därmed det enda bolaget inom växtbaserad mat som har ägande och är verksamma i hela produktionskedjan.

Genom sina varumärken Oumph!, The Fry Family Food Co. och LikeMeat gör LIVEKINDLY Collective växtbaserad mat till det nya normala. Inom LIVEKINDLY Collective finns även den värderingsdrivna media-plattform LIVEKINDLY som inspirerar samhället att göra positiva och hållbara förändringar genom underhållande och informativt innehåll.

Elisabeth Samuelsson

Nordic Brand Manager

Making plant based the new norm.

LIVEKINDLY Collective grundades för att accelerera transformationen av det globala livsmedelssystemet till ett mer hälsosamt, hållbart och snällare livsmedelssystem som är tillgängligt för alla.

Genom sina varumärken Oumph!, The Fry Family Food Co. och LikeMeat gör the LIVEKINDLY Collective växtbaserad mat till det nya normala. Inom the LIVEKINDLY Collective finns även den värderingsdrivna media-plattform LIVEKINDLY som inspirerar samhället att göra positiva och hållbara förändringar genom underhållande och informativt innehåll.

LIVEKINDLY Collective Nordics
59522 Mjölby