Ny design ska göra det enklare att välja Oumph!

Ny design ska göra det enklare att välja Oumph!

Under våren 2024 rullar Oumph! ut sin nya förpackningsdesign i dagligvaruhandeln. Den nya designen bygger vidare på Oumph!s klassiska varumärkesidentitet, men ökad tydlighet och särskiljning ska göra det lättare att både hitta varumärket och välja bland produkterna.

Oumph! har alltid haft otroligt snygga förpackningar som stuckit ut inom den vegetariska kategorin, men för konsumenten har det varit svårt att navigera snabbt bland smakerna. Med den nya förpackningsdesignen kommer det bli lättare att särskilja de olika produkterna från varandra samtidigt som vårt fokus på food appeal kommer bli ännu tydligare. Dessutom kommer färgen bidra till att förpackningarna kommer att poppa mer i hyllan som helhet säger Elisabeth Samuelsson, Brand Manager för Oumph! i Norden.

I den nya designen får varje smak en egen färg med smakassociation, tydligare text och uppdaterade matbilder med mer fokus på produkten. Kartongen blir nu också vändbar, så att den kan användas både liggande och stående.

Oumph! har arbetat med Magdalena Czarnecki sedan start med sin förpackningsdesign och fortsätter samarbetet även i detta projekt.

Det är fantastiskt att få arbeta med ett så starkt och differentierat varumärke som Oumph! Med den nya designen blir budskapshierarkin tydligare och lättare att koda av. Vi har förstärkt igenkänningsfaktorn genom att plocka in grafiska element som ytterligare cementerar ”Oumph!ighet” och som instinktivt lirar med varumärket säger Magdalena Czarnecki, Art Director.

Om Oumph!

Varumärket Oumph! är en favorit i Norden och UK. Varumärket grundades 2015 i Sverige och producerar grymt god växtbaserad mat för en bred publik. Varumärket har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015, Årets Dagligvara 2016, Best Brand i World Food innovation Award 2021 och Top 10 Most recommended brands 2022. Oumph! finns idag i hela Norden, Storbritannien och Nederländerna. Oumph! förvärvades av the LIVEKINDLY COLLECTIVE sommaren 2020.