Två nya LikeMeat-kycklingburgare på MAX

Två nya LikeMeat-kycklingburgare på MAX

Nu serveras LikeMeats Crispy No Chicken burger på MAX Burgers nya Grand Chicken-meny; Crispy No Chicken Buffalo samt Crispy No Chicken BBQ. LikeMeat är det enda alternativet till kyckling på menyn som tagits fram med inspiration från den amerikanska Chicken Sandwich-trenden. Produkterna säljs på samtliga MAX-restauranger i Sverige och Danmark och är lakto-ovo-vegetariska.

- Med LikeMeat vill vi vara bäst på alternativ till kyckling - därför passar denna lansering som handen i handsken. Nu kan vi ge kycklingälskare ytterligare två riktigt goda och gröna alternativ på menyn som gör det mer åtråvärt och tillgängligt med vego säger Henrik Åkerman, Marknadschef, LIVEKINDLY Collective Nordics.

Menyn har enligt Max Burgers tagits fram som svar på den amerikanska Chicken Sandwich-trenden. På menyn kan gäster välja mellan två alternativ till kyckling, Crispy No Chicken Buffalo är en något hetare variant som serveras med saltgurka, sallad, sweet onion, majonnäs och buffalosås. Crispy No Chicken BBQ är en lite sötare och rökig burgare som kommer med saltgurka, sweet onion samt BBQ-sås och coleslaw. Båda burgarna serveras i ett sesambröd.

- Vi är ju burgarnördar och därför föll det sig naturligt att testa olika Chicken Sandwiches, det finns väldigt många goda men vi såg hela tiden att det gick att göra små förbättringar. Jag tycker det här är bland det bästa vi gjort och de gröna varianterna Crispy No Chicken är superbra alternativ till de ordinarie burgarna, säger Jonas Mårtensson, chefskock på MAX Burgers.

Produkterna Crispy No Chicken Burger samt Crispy Nuggets går också att hitta Co-brandade med MAX Burgers i dagligvaruhandeln. Sedan v. 11 i år finns de i lite större förpackningar i frysdisken på Ica och City Gross och sedan tidigare finns de också i kyldisken på Hemköp, Willys och Coop. Produkterna är sojabaserade, milt kryddade, riktigt saftiga med en smarrigt krispig yta.

Om LikeMeat:

LikeMeat är en av de ledande producenterna av växtbaserade köttalternativ i Tyskland och som en del av LIVEKINDLY Collective har de ett globalt uppdrag att göra växtbaserad mat till det nya normala.

LikeMeat grundades 2013 och finns i flera europeiska länder samt i USA.

För LikeMeat handlar det inte bara om att skapa en ersättning för kött - det handlar om att göra fantastisk mat som smakar bra. LikeMeats produkter är GMO-fria såväl som fria från gluten och mejeriprodukter. De är enkla att tillaga och innehåller mycket protein och fiber. De är också bättre för planeten. Ingen regnskog skövlas för LikeMeats sojabönor. För mer information besök www.likemeat.com

Kategorier

LIVEKINDLY Collective grundades av Blue Horizon Corporation för att accelerera transformationen av det globala livsmedelssystemet till ett mer hälsosamt, hållbart och snällare livsmedelssystem som är tillgängligt för alla.

Strategiska partnerskap har etablerats inom både odling, produktion och distribution, och LIVEKINDLY Collective är därmed det enda bolaget inom växtbaserad mat som har ägande och är verksamma i hela produktionskedjan.

Genom sina varumärken Oumph!,The Fry Family Food Co.,LikeMeat, Dutch Weed Burger och No Meat, förser LIVEKINDLY Collective konsumenter över hela världen med hälsosamma och hållbara alternativ. Inom LIVEKINDLY Collective finns även den värderingsdrivna media-plattformen LIVEKINDLY, (på www.livekindly.com och @livekindlyco på Instagram) som inspirerar samhället att göra positiva och hållbara förändringar genom underhållande och informativt innehåll. LIVEKINDLY Collective har 500 anställda i mer än 40 länder. Läs mer på www.thelivekindlyco.com.

Elisabeth Samuelsson

Nordic Brand Manager

Making plant based the new norm.

LIVEKINDLY Collective grundades för att accelerera transformationen av det globala livsmedelssystemet till ett mer hälsosamt, hållbart och snällare livsmedelssystem som är tillgängligt för alla.

Genom sina varumärken Oumph!, The Fry Family Food Co. och LikeMeat gör the LIVEKINDLY Collective växtbaserad mat till det nya normala. Inom the LIVEKINDLY Collective finns även den värderingsdrivna media-plattform LIVEKINDLY som inspirerar samhället att göra positiva och hållbara förändringar genom underhållande och informativt innehåll.

LIVEKINDLY Collective Nordics
59522 Mjölby