Aktuellt från Packaging Arena

HÄR ÄR PROGRAMMET FÖR PACSEM 2014
Vi kan stolt presentera programmet för PACSEM 2014. Gör dig redo för framtidens förpackningsutveckling!

Ny cellulosateknik, The Internet of Everything och hållbar utveckling. Det är exempel på sådant som kommer påverka dig och ditt företag i framtiden. Frågan är hur?

Med ”framtidens konsumtion” och hållbar utveckling i fokus blir PACSEM 2014 språngbrädan ut i framtiden för hela förpackningskedjan.

Välkommen till PACSEM 2014!
Den 12-13 mars på Karlstad CCC.

Klicka här för programmet till PACSEM 2014.
Anmäl dig idag!

BULLDOZER BLEV SVERIGES TREDJE BÄSTA KOMMUNIKATIONSBYRÅ
Bulldozer Reklambyrå tog hem tredjepris i tävlingen Årets Byrå 2013. Tävlingen är landets största kvalitets- och branschstudie, och den baseras på 3000 svar från Sveriges kommunikationsköpare.

På sin facebook-sida skriver Bulldozer:
”Stort tack till er alla! Utan VÄRLDENS BÄSTA kunder hade det aldrig gått. Nu ska vi kämpa för att göra ännu bättre saker tillsammans med er. Kanske kan det leda till ett guld nästa år...”.

Missa inte Jenny Eklund från Bulldozer på PACSEM 2014 där hon kommer prata mer om samarbetet med Brämhults Juice och hur man ”förpackar en förpackning”.

SCANPACK & BVD BJUDER PÅ TRENDSEMINARIUM & FRUKOST
En förpackning är så mycket mer än skydd, logistik och funktionalitet. Eller rättare sagt, har potentialen att vara så mycket mer.

För många varumärken är förpackningen det absolut viktigaste kommunikationsverktyget. Nya trender skapar nya möjligheter som bara väntar på att utforskas och användas.

Talar gör Diana Uppman, VD och omvärldsanalytiker, som har arbetat med omvärldsanalys i 15 år. Hon har vana att ta trender från det allmänna som sker till att bli nya produkter och tjänster inom olika verksamheter. För det har hon vunnit priser, som till exempel Årets Trendagent. Sedan 2011 är hon verksam som VD och partner för designbyrån BVD.

Frukostseminariets andre talare Joacim Nordberg arbetar som strateg. Under drygt 15 år har han arbetat med varumärkes- och designstrategiska frågor i skilda sammanhang. Joacim arbetar med att ge strategisk riktning utifrån varumärke, kundinsikter och övriga marknadsförhållanden för kunder som exempelvis Apotek Hjärtat, IKEA, Volvo, Continental Bakeries och Granngården.

När: 26 februari kl kl. 8.00–9.00

Var: Svenska Mässan Göteborg

OBS! Antalet platser är begränsat. Anmälan senast 21 februari till: pernilla.sandberg@svenskamassan.se

INBJUDAN TILL HELDAGSSEMINARIUM OM FÖRETAGS- OCH INDUSTRISPIONAGE
Compare och Bitsec inbjuder till ett heldagsseminarium tisdag 18 mars i Karlstad om Företags- och industrispionage mot nordiska företag: Varför? Vilka spionerar och hur? Hur kan vi agera för att skydda oss?

Observera att seminariet inklusive kaffe och lunch är kostnadsfritt genom stöd från Compare-projektet ISIS (IT-säkerhet i Inre Skandinavien) och Bitsec (eftersom det här blir ett allt större hot mot företag och industrier).

Compares kontaktperson:
Mikael Lundström (mikael.lundstrom@compare.se)
Telefon +46 705 31 32 70

GRUNDKURS I FLEXOGRAFI PÅ BROBYGRAFISKA
Hur är det med kunskaperna inom flexografiområdet? Nu har du chansen att gå en grunkurs i ämnet hos Broby Grafiska i Sunne. Målgruppen är nyanställda och annan personal som inte jobbar direkt i produktion, men som kan ha nytta av grunderna inom flexografi på annat sätt.

Kursen startar den 11 mars och avslutas den 13 mars.
Pris 12 000 exkl. moms, då ingår lärare, lokaler, utrustning och även lunch och fika. Boende bokas av BrobyGrafiska på Selma Spa+ för 995 kr/person och natt. Då ingår frukost och varmrätt.

Frågor besvaras av Christer Persson.
Mail: christer.persson@brobygrafiska.se

WARM WATER INNOVATION CHALLENGE
Är du kreativ och idérik? Var då med i innovationstävlingen Warm Water Innovation Challenge som The Paper Province anordnar under våren 2014. Syftet är att få fram idéer kring vad man kan göra med det varma spillvattnet från skogsindustrins produktionsanläggningar.

Under mars månad kommer det anordnas workshops vid de deltagande bruken i regionen samt vid Karlstads universitet, där du kan få ytterligare inspiration till en idé. Det är kostnadsfritt att delta vid en workshop, men föranmälan krävs och antalet platser är begränsat. Du kan läsa mer om dessa här.

Lämna ditt tävlingsbidrag senast den 31 mars. Vinnaren kommer utses av en jury och det vinnande bidraget kommer få stöd för att vidareutveckla sin idé.

PÅ GÅNG I PACKAGING ARENA:

2014-03-12 PACSEM 2014
2014-03-27 World Class – Seminarium med SweFlex