Adventskalendrarna är tillbaka - nu i ny design.

24 dagar av överraskningar med en adventskalender från The Body Shop

Det finns inget bättre sätt att komma i julstämning än med en adventskalender. Faktiskt så var The Body Shop det första skönhetsmärket som introducerade en adventskalender – för 15 år sen. På den tiden skapades kalendrarna i butik, genom att slå in alla 24 produkter i omslagspapper och kartong. Det dröjde inte länge förrän kalendern stod på önskelistan hos världens alla skönhetsälskare. Sedan dess har den ursprungliga adventskalendern blivit en trendsetter i skönhetsindustrin, och The Body Shops kalender är fortfarande en av de mest spännande, och mest prisvärda på marknaden.

Adventskalendern är extremt efterlängtad varje år. De spännande skönhetsöverraskningarna den innehåller skapar en verkligt imponerande gåva. För att fira The Body Shops 40-årsjubileum har man i år skapat en kalender i ny lyxig design där varje produkt är förpackad i en egen ask.

Var och en av de tre adventskalendrarna är fylld med 24 dagar av överraskningar, från klassiska favoriter till helt nya produkter och 2016 års julkollektioner Vanilla Chai, Frosted Berries och Spiced Apple. Med produkter för kroppsvård, hudvård, doft, makeup och accessoarer finns det något för alla.

• Ultimate (Guld & Röd)
    Den här adventskalendern är störst till storleken och kostar 1200 kr. Värdet på innehållet är 2830 kr.
  • Deluxe (Guld & Rosa)
    Den mellanstora adventskalendern kostar 1000 kr och har ett värde på 1820 kr.
  • Standard (Guld & Grön)
    Den här adventskalendern är minst till storleken och kostar 800 kr. Värdet på innehållet är 1645 kr.

1 adventskalender = 1 kvm regnskog
Regnskogarna är en present från planeten. Men det är upp till oss att skydda dem och de starkt hotade djur som lever i dem, som asiatiska elefanter, sumatraorangutang, malayatiger och kostymapa (som allas vän Reggie). Kort sagt de djur för vilka regnskogen är ett hem.

Den här julen görs något helt vilt annorlunda. För varje adventskalender som säljs på The Body Shop kommer företaget hjälpa till att skydda hotade arter och återställa en kvadratmeter regnskog.

The Body Shops mål är att samla in 200 000 pund under julen, och pengarna ska delas mellan tre länder. 58 % av den totala insamlingen går till att finansiera det ursprungliga projektet för biobroar i Vietnam, medan 42 % delas lika mellan biobroar och djurskyddsprojekt i Indonesien och Malaysia.

Adventskalendrarna släpps i butik och online den 1 november.

För mer information och lån av adventskalender till fotografering, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 och gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott. Sortimentet är 100% Cruelty Free, dvs aldrig testat på djur, ackrediterat av Cruelty Free International och följer Humane Cosmetics Standard.