A pop of  hydration - Ny E-vitamin gelekräm från The Body Shop

A pop of hydration - Ny E-vitamin gelekräm från The Body Shop

A POP OF HYDRATION - NEW OIL-FREE VITAMIN E GEL MOISTURE CREAM

Med högre dagsdoser av luftföroreningar, UV-strålar, stress, sena nätter och hårt vatten ökar också betydelsen av att utrusta dig rätt så att huden skyddas och fuktighetsbevaras dygnet runt.

The Body Shops nya, 100 procent veganska Vitamin E Gel Moisture Cream är speciellt utvecklad för att ge huden en långvarig fuktboost. Denna lätta och snabbabsorberande nykomling låser in fukt i 48 timmar för en fylligare och fräschare känsla i huden och ger extra skydd mot externa aggressorer.

Vitamin E Gel Moisture Cream, 195kr / 50ml

INFUSED WITH 100% NATURAL-ORIGIN HYALURONIC ACID FROM FRANCE

Denna formula ger en fylligare och mer fuktbevarad känsla i huden med hjälp av fransk hyaluronsyra med hållbart ursprung. E-vitamin tillsätts genom att berika formulan med hallonextrakt.

ENRICHED WITH COMMUNITY TRADE ORGANIC ALOE VERA FROM MEXICO

Sedan 2015 anskaffar The Body Shop ekologisk aloe vera genom Community Trade med Campeche Farmers i Mexiko. De näringsrika aloeväxterna odlas på ekologiskt certifierad mark i närheten av tre biosfärområden i regnskogen. För att bevara mineraler och vitaminer hanteras de handplockade bladen redan sex timmar efter skörd. Handeln med Campeche Farmers ger inhemska kvinnliga jordbrukare arbete i en värld med diskriminering och begränsade arbetstillfällen. Inkomsten från aloejordbruket minskar även behovet av trädfällning och risken att lokala naturresurser äventyras.

100% Vegan and Forever Against Animal Testing.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick. Vi vill skapa positiv förändring i världen genom att erbjuda produkter för hudvård, hårvård och makeup som är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. The Body Shop gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott, och det är fortfarande drivkraften för hela företaget. The Body Shop har fler än 3 000 butiker i 60 länder. 2017 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara varumärke inom Kläder & Skönhet i undersökningen Sustainable Brand Index™.

Enrich Not Exploit ™

The Body Shops globala CSR-strategi - Enrich Not Exploit ™ ligger till grund för varje del av The Body Shops verksamhet och stödjer The Body Shop i målsättningen att bli världens mest etiska och hållbara globala företag.

Djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing startade 2017 med uppdraget att samla in 8 miljoner namn för att genom FN försöka stoppa djurförsök inom kosmetika överallt i världen. På mindre än ett år har uppropet växt till världens största någonsin i frågan. Målet är ett globalt förbud som även gäller de 80% av världens länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

The Body Shop utökar även projektet Re-Wilding The World som går ut på att skydda och återskapa korridorer (biobroar) mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är 75 miljoner kvadratmeter biobroar fram till 2020.

För mer information

Matilda Wiechel, External Communications Manager // 072-077 44 96 // matilda.wiechel@thebodyshop.com

Madeleine Tjernström

Presskontakt Activism and Communications Coordinator Public Relations, Social Media and Events Sweden

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2022 utnämndes The Body Shop för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt. Nu när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till det pågående initiativet Save Cruelty Free Cosmetics - ett Europeiskt Medborgarinitiativ för att samla en miljon höjda röster och hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society senast 2023.