​Den nya vårdande kroppsvårdsserien från The Body Shop, Almond Milk & Honey som lanseras i butik 1 mars

Älska din känsliga hud!

Den nya vårdande kroppsvårdsserien från The Body Shop, Almond Milk & Honey, har skapats med kärlek för känslig och torr hud. För att känslighet är något som borde firas, älskas och skyddas.

The Body Shop har en stark tro på sitt ansvar när det handlar om att få människor att må bra och känna sig trygga i sin egen hud. När det visat sig att 1 av 3 upplever att de har känslig hud var det ett naturligt steg att undersöka det. Känslig hud är i dagsläget ett av de vanligaste hudvårdsproblemen, och ledde förra året till mer än 270 000 traditionella sökningar på Google.

Många klassiska produkter för känslig hud är bra på att verka lenande, men är de roliga att använda? The Body Shop har utvecklat en genomtänkt kroppvårdsserie som kombinerar vårdande ingredienser med underbara konsistenser och en mild, neutral doft som gör produkterna njutbara att använda. Älska din känsliga hud och introducera en serie som både gör gott och känns bra.

• Skapad utan färgämnen
  • Dermatologiskt testad
  • 100 % vegetarisk
  • Lenande och vårdande egenskaper
  • Lätta och närande konsistenser

• Möt produkterna

En blandning av vårdande ingredienser från Community Trade-producenter och ekologiska producenter. Skräddarsydda för känslig hud.

Soothing & Restoring Body Lotion 200 ml, 155 KR

Skydda huden från stramhet och irritation med denna silkeslena och snabbabsorberande lotion. Fuktighetsbevarande i upp till 48 timmar. En Body lotion som älskar, vårdar och tar hand om torr hud.

Gently Exfoliating Cream Body Scrub 250 ml, 195 KR

Mjuka upp och rengör känslig hud med denna milda krämskrubb som innehåller malda skal från mandel. De hjälper till att skonsamt avlägsna döda hudceller och lämnar en fräsch och len hud efter sig.

Soothing & Caring Cleansing Bar 100 g, 35 KR

Ge känslig hud en känsla av underbar renhet med den här milda tvålen. Den arbetar i harmoni med hudens naturliga fuktnivåer för att motverka känslan av stram hud.

Calming & Protecting Hand Cream 30 ml, 50 KR

Ett måste för den som är på språng – vårdar och mjukgör torra och känsliga händer.

Soothing & Restoring Body Butter 200 ml, 185 KR

En himmelskt ljuvlig body butter, berikad med naturliga oljor och skapad för att vårda en känslig och torr hud.

Soothing & Caring Bath Milk 400 ml, 195 KR

Bevarar hudens naturliga fuktbarriär och består av en utsökt blandning av naturliga oljor. Den här krämiga badmjölken ger en mild rengöring som mjukgör och minskar känslan av stramande hud.

Soothing & Caring Shower Cream 250 ml, 70 KR

Den här snälla och tvålfria duschkrämen är skapad för att bevara hudens naturliga fuktbarriär och PH-nivåer med ingredienser som inte torkar ut huden.

För att det är en känslig fråga att berika planeten och människorna

Den här vårdande nya serien har berikats med Community Trade-producerad mandelolja från regionen Alicante i Spanien, och Community Trade-producerad honung från den UNESCO-skyddade regnskogen Sheka i Etiopien. Hudvårdsserien är lika snäll mot miljön som mot huden.

Community Trade-producerad mandelolja från Spanien

Mandeloljan kommer från mandlar som odlats av expertlantbrukare i regionen Alicante i Spanien. Det är en ny ingrediens i The Body Shops Community Trade-program, och innebär ett steg närmare målet i åtagandet Enrich Not Exploit™ – att fördubbla antalet Community Trade-producerade ingredienser till och med år 2020.

Community Trade-producerad honung från Etiopien

För att samla in den dyrbara honungen från Sheka Rainforest Biosphere Reserve samarbetar The Body Shop med ”biviskarna” i Beza Mar, en grupp som är starkt engagerade i att förbättra förutsättningarna för Etiopiska biodlarsamhällen och bevara sitt traditionella, naturliga sätt att arbeta med bina. Handeln med The Body Shop hjälper till att stödja en hållbar användning av skogen, genom att ge en stadig inkomst till de människor som bor där – människor som annars skulle kunna tvingas till att förlita sig på skogsbruk som kan leda till regnskogsskövling.

Almond, Milk & Honey landar i butik 1 mars 2017. Högupplösta bilder hittar du bifogat i denna pressrelease.

Mer information? Kontakta: Matilda Wiechel, Tel: 072-077 44 96 Email: matilda.wiechel@thebodyshop.com

Om The Body Shop®
    The Body Shop är en av Sveriges ledande butikskedjor inom skönhet. Ett etiskt varumärke som tar ställning mot orättvisor och verkar för rättvis handel, för mänskliga rättigheter och för att skydda planeten. Genom produkter som är inspirerade av naturen och fyllda av de bästa tänkbara ingredienserna erbjuder The Body Shop innovativ och effektiv skönhetsvård.

The Body Shop i Sverige
    Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
    Försäljningskanaler: 90 butiker varav 47 är bolagsägda butiker och 43 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 67 Åhléns-varuhus.
    Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
    Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
    att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
    Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
    Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.