​Age strong with new Drops of Youth™ concentrate

​Age strong with new Drops of Youth™ concentrate

YOUNG IS A STATE OF MIND

“There is nothing on God’s planet, not one thing, that will take away 30 years of arguing with your husband and 40 years of environmental abuse.” – Anita Roddick

NEW ADDED POLLUTION PROTECTION

En hud som känns och ser fräsch ut börjar med rätt skydd. Varje dag utsätts din hud för miljömässiga faktorer som luftföroreningar (både inomhus och utomhus), torr luft från centralvärme och luftkonditionering som kan göra att huden ser glåmig, trött och torr ut.
För att hjälpa till att motverka de negativa effekterna av inomhus- och utomhusluftens föroreningar kan ha på huden, har vi nu utrustat storsäljaren Drops of Youth™ Youth Concentrate med skydd mot miljömässiga faktorer.

50 ML / 495:-

DROPS OF YOUTH™ YOUTH CONCENTRATE

Koncentratet kan användas som serum eller som ett pre-serum för att förhöja effekten av dina andra fuktighetsbevarande produkter. Några droppar om dagen är allt du behöver för att ge huden en uppfriskande boost för en smidigare och fräschare look med mer lyster och spänst. Den nya formulan – med fler naturliga antioxidanter, nytt skydd mot miljömässiga faktorer och Community Fair Trade-moringaolja från Rwanda – kombineras som vanligt med motståndskraftiga växtstamceller från edelweiss, martorn och strandsilja.

• 99 procent av ingredienserna är av naturligt ursprung
  • Nu med fler naturliga antioxidanter och Community Fair Trade-moringaolja från Rwanda

________________________________________________________________

VEGANSK OCH CRUELTY FREE. I BUTIK 3 MARS.

Globalt varumärke och certifierad B corpsom grundades 1976 i engelska Brighton av Anita Roddick. The Body Shop banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen – vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop ingår ingår i den medvetna skönhetsgruppen Natura &Co, tillsammans med Aesop och brasilianska B Corp-certifieradeNatura.

The Body Shop tillverkar etiskt och hållbart produkter av hög kvalitet för hudvård, hårvård och makeup med ingredienser av naturligt ursprung. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i 70 länder.

2019 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största upprop mot djurförsök inom kosmetik med över 8.3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud. Namninsamlingen lämnades in till FN organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) - Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid se ett globalt förbud som inkluderar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

Biobroar

The Body Shop projekt The World Bio-Bridges Mission går ut på att skydda och återskapa biologiska korridorer, biobroar, mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är att återskapa och skydda 75 miljoner kvadratmeter skog via biobroar fram till 2020.