Cool Cucumber och Zesty Lemon – sommarens special edition är här!

Cool Cucumber och Zesty Lemon – sommarens special edition är här!

NEW SPECIAL EDITION SUMMER BODY CARE RANGES

Lagom till sommaren lanseras nu årets special edition-dofter i ett gäng kroppsvårdsprodukter för en uppfriskande, sval och somrig känsla från topp till tå – Cool Cucumber och Zesty Lemon! Frukterna som används i dessa produkter höll inte måttet utseendemässigt för livsmedelsindustrin. Nu kommer de till användning och minskar på så sätt matsvinnet.

COOL CUCUMBER

I nya serien Cool Cucumber får huden en svalkande känsla med hjälp av saft från sommarens friskaste ingrediens – gurka! Här används gurkor som är för krokiga för livsmedelsbutiker men precis lika rika på vatten, mineraler och vitaminer. I den omedelbart löddrande duschgelen förenas gurksaft med ekologiskt socker för svalkande sommarduschar, och den superlätta och snabbabsorberande Body Yogurten är berikad med ekologisk mandelmjölk för återfuktning i 48 timmar. Body Buttern och handkrämen ger en lyxigt krämig fuktboost med innehåll av Community Fair Trade-producerat sheasmör från Ghana.

Shower Gel 250 ML, 70:- / Body Yogurt 200 ML, 145:- / Body Butter 200 ML, 185:- / Hand Cream 30 ML, 50:-

ZESTY LEMON

Ge kropp och sinne en citrondoftande kick i värmen med Zesty Lemon! Serien är boostad med extrakt från citroner som är för knöliga för livsmedelsbutiker, och ger en somrig, uppfriskande känsla och doft. I duschgelen och kroppsskrubben förenas citronextrakt med ekologiskt socker för att skonsamt ta fram mjukare sommarhud, och hjälper till att skapa basen för en jämn solbränna. Body Yogurten återfuktar huden i 48 timmar med hjälp av Community Fair Trade-producerat sheasmör från Ghana och ekologisk mandelmjölk från Spanien.

Shower Gel 250 ML, 70:- / Body Scrub 250 ML, 195:- / Body Yogurt 200 ML, 145:-

____________________________________________________________________________________________

CRUELTY FREE OCH VEGANSK. I BUTIK 28 APRIL. FINNS I BEGRÄNSAD UPPLAGA UNDER BEGRÄNSAD PERIOD.

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2019 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur. Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.