For lips that won't be silenced – The Body Shops lanserar en ny, kraftig läppkollektion

SPEAK UP är The Body Shops nya, kraftfulla läppkollektion i limited edition – fyra eldiga lip gloss med färger som speglar styrkan att vara sig själv och att göra sin röst hörd.

Här väntar fyra eldiga och dramatiska nyanser – MY CHOICE, BITE BACK, MY VOICE och POWER MOVE. Alla med en vinyl semi-gloss finish och med uppgiften att representera din styrka, skönhet och mod. När du köper en Vinyl Lip Gloss i sommar är du även med oss och backar Regnbågsfonden, som jobbar med att vara en röst för regnbågspersoner över hela världen.

LET YOUR LIPS DO THE TALKING
Vinyl Lip Glosses sätter en långvarig och kladdfri färg på läpparna, samtidigt som de återfuktar och vårdar med hjälp av jojobaolja, ricinolja och Community Fair Trade-producerat sheasmör från Ghana. Lip glossen är veganska och berikade med hela 94% ingredienser av naturligt ursprung. Med en medium till lätt täckning och nyanser som kan byggas på väljer du smidigt dagens dramatiska effekt. MY CHOICE gör ett statement med effektfull Blush Pink, BITE BACK står stadigt med pulserande Coral, MY VOICE säger det rakt ut med djupa Berry Red och POWER MOVE går rakt på sak med eldig Orange.

Så låt dina läppar explodera i färg. Visa dig själv, gör din röst hörd och låt världen höra din sanning.

7 ML / 95:-

THE BODY SHOP x REGNBÅGSFONDEN
Vi backar Regnbågsfonden och delar deras vision om att regnbågspersoner i hela världen ska ha fullständiga mänskliga friheter och demokratiska rättigheter. För varje Vinyl Lip Gloss som säljs under perioden 6 juli-22 augusti går 10:- till Regnbågsfonden, i butik kan man även donera valfritt belopp i kassan. Målet är att donera minst 150 000:-.

Regnbågsfonden är en stiftelse med ändamål att finansiellt hjälpa HBTQ-organisationer och projekt i hela världen, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs, trakasseras och dödas. Regnbågsfonden arbetar också med att påverka myndigheter och allmänhet för att öka inkludering av alla personer oavsett läggning eller sexuell identitet i Sverige och Norden.

_______________________________________________________________________________

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK 6 JULI.

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2021  utnämndes The Body Shop för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.

Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

Madeleine Tjernström

Presskontakt Activism and Communications Coordinator Public Relations, Social Media and Events Sweden