Get that summer glow med The Body Shops nya Vitamin C-produkter!

Get that summer glow med The Body Shops nya Vitamin C-produkter!

Ge din hud en energiboost till våren! Nu får den bästsäljande hudvårdsserien Vitamin C en glow up och sprillans nya skapelser, även i makeup-kategorin.

Hudvårdsserien Vitamin C får sprillans nya tillskott, och två tidigare favoriter uppgraderas med ny formula och ny förpackning. Produkterna är fullproppade med ännu mer C-vitamin än innan – koncentrationerna är nu på upp till 10 procent, och alla produkter i serien innehåller minst 90 procent av ingredienser av naturligt ursprung. Produkterna är testade på en panel med 101 personer med känslig hudtyp för att serien ska passa just känslig hud.

Camu-camu-bäret från Amazonas är en av naturens bästa C-vitaminkällor, som här är en hero-ingrediens i några av Vitamin C-skapelserna. Camu-camu-bären har sitt ursprung i de sydamerikanska tropiska skogarna, och har länge ansetts vara en symbol för god hälsa och styrka. Den innehåller sextio gånger så mycket C-vitamin som en apelsin, och är därför nyckeln till seriens glödande magi. Bäret har naturligt höga halter av antioxidanter, och har länge använts i hudvård för sin förmåga att vårda huden från fria radikaler och andra oxiderande agenter som sliter på den.

Den firade ingrediensen bakuchiol kliver också in i strålkastarljuset i en av de två nya, innovativa hudvårdsprodukterna. Bakuchiol odlas naturligt och är känd för sina vårdande egenskaper och anses kunna förbättra intrycket av ojämn pigmentering och hudyta –liknande egenskaper som retinol. Här tar den huvudrollen i helt nya Glow Serum som har berikats med hela 10 procent C-vitamin – den högsta halten någonsin i en The Body Shop-produkt.

NEW! VITAMIN C GLOW REVEALING SERUM 30 ML / 345:-
Boosta lystern med det sprillans nya, lätta och friska Glow Serum som innehåller 10 procent C-vitamin av naturligt ursprung och bakuchiol, som är känd för att ha liknande effekt på huden som retinol. Massera mjukt in några droppar varje morgon för att reducera uppkomsten av ojämn pigmentering, skapa lyster och återfukta i upp till 24 timmar.

NEW! VITAMIN C OVERNIGHT GLOW REVEALING MASK 100 ML / 295:-
Nya Overnight Mask är en lätt nattmask berikad med naturlig mjölksyra och papayaenzymer som jobbar tillsammans för att jämna ut hudtonen, och för en förbättrad lyster. Stryk ut över ansiktet innan du går och lägger dig, låt verka över natten och tvätta av på morgonen. Masken kan användas varje natt, och det rekommenderas att använda solskydd minst 7 dagar efter användning.

VITAMIN C DAILY GLOW CLEANSING POLISH 100 ML /195:-
Daily Cleansing Polish har fått en makeover med 92 procent ingredienser av naturligt ursprung, och är minst lika effektiv som tidigare. Den här smarta exfolieraren avlägsnar milt döda hudceller och gör att huden känns och ser mjukare och lenare ut med mer glow. Ingredienslistan består bland annat av camu-camu-bär, aloe vera, jojobapärlor och perlit av vulkaniskt glas.

VITAMIN C GLOW BOOSTING MOISTURISER 50 ML / 245:-
Boosting Moisturiser är din glåmiga huds nya bästis, med en lätt gelformula och en härligt fräsch citrusdoft. Med ett berikande tillskott av Community Fair Trade-producerad sesamolja och aloe vera verkar den lenande och återfuktande i upp till 24 timmar. Den uppgraderade förpackningen är nu helt återvinningsbar av glas och aluminium.

NEW! VITAMIN C CONCEALER 8 ML / 175:-
Den här mångsidiga concealern har berikats med C-vitamin av naturligt ursprung för extra lyster och balanserar perfekt mellan medium och full täckning. Finns i 20 färger i 6 nyansfamiljer – Fair, Light, Medium, Tan, Deep och Rich för att göra det enkelt att hitta sin match. Klappa in med applikatorn och arbeta in i huden för en perfekt finish.

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK NU.

Visste du att Cruelty Free är hotat i EU? Informera dig här och skriv på det Europeiska Medborgarinitiativet för att rädda Cruelty Free kosmetik: www.savecrueltyfree.eu