Give a little wonder this christmas – The Body Shops adventskalendrar har landat!

Årets tre kalendrar är fullproppade av festliga godbitar och har producerats med ingredienser från alla hörn av världen. Utforska överraskningarna i lådorna och möt ett innehåll som kommer glädja alla kroppar och sinnen!

BODY-LOVING TREATS SUPPORTING GLOBAL COMMUNITIES

Designen på årets adventskalendrar är konstruerad som en byrå. Popup-illustrationer visualiserar och lyfter fram Community Fair Trade-hjältarna bakom flera av produkterna eller förpackningarna i kalendern. Community Fair Trade är The Body Shops program för att hjälpa småskaliga producenter att få tillgång till en större marknad, och för att långsiktigt investera i sociala- och miljöfokuserade projekt, som stärker och är till nytta för de samhällen producenterna lever och verkar i. På luckorna kan du bland annat läsa inspirerande fakta och kraftfulla historier om våra olika partners och om de kvinnor som står i centrum för samarbetena.

När du har unboxat alla dina produkter i december kan du använda popup-figurerna i kalendrarna som presentetiketter eller annat pynt (gå in på thebodyshop.com för ett helt gäng med idéer för återbruk). Kalendrarna Big och Ultimate har även en unik lådutformning som gör dem perfekta som små förvaringslösningar för småsaker, smycken och annat.

BOX OF WISHES & WONDERS ULTIMATE ADVENT CALENDAR, 1475:- (VÄRDE 2810:-)

För den äkta skönhetsfanatikern presenteras Ultimate Advent Calendar! Den största kalendern i år är fylld till brädden av ikoniska bästsäljare i full storlek, nya produkter från året, skönhetsredskap och allt du behöver för att ta hand om kropp och själ. Skrubba, mjukgör och smörj din väg till din vackraste jul hittills med nya Edelweiss Sheet Mask, Shea Body Butter, underbart doftande Sleep Pillow Mist och ännu mer.

I Box of Wishes & Wonders Advent Calendar lyfts återvunnen Community Fair Trade-producerad plast som är den första Fair Trade-verifierade plasten någonsin. The Body Shops samarbete med Plastic for Change sedan 2019 ger stolt stöd för initiativ för att minska plastföroreningar i världen genom att stödja de 1,5 miljoner skräpplockare som försörjer sig på att plocka skräp i Bengaluru, Indien.

I BUTIK NU.

BOX OF WONDERS BIG ADVENT CALENDAR, 995:- (VÄRDE 1755:-)

Big Advent Calendar har packats full med 25 överraskningar, inklusive flera favoriter i full storlek. Varva ner med self care-skapelser från nya Wellness-serien, greppa din Avocado Body Scrub för att göra huden mjukare och ge händerna kärlek med Shea Hand Balm, tillverkad med Community Fair Trade-producerat sheasmör.

I Box of Wonders Big Advent Calendar lyfts den globala samarbetspartner sedan 1994 – Tungteiya Women’s Shea Association i Ghana. Kooperativet består av 600 kvinnor i 11 byar som i generationer producerat sheasmör för hand i en 18 steg lång process. I början av samarbetet köpte The Body Shop in fem ton sheasmör per år, och nu nästan 30 år senare har produktionen ökat till cirka 300 ton, som främst används i The Body Shops kroppsvårdsprodukter.

I BUTIK NU.

BOX OF WISHES ADVENT CALENDAR, 595:- (VÄRDE 1050:-)

Box of Wishes Advent Calendar innehåller 24 härligheter som överraskar med bästsäljande ansiktsmasker, kroppsvård och skönhetsredskap varje dag fram till julafton. Vrid upp effekten på din kroppsvård med miniförpackningar av fräsch Pink Grapefruit Shower Gel, mjukgörande Mango Body Butter och njut av härlig lyx med Vitamin C Sheet Mask och bästsäljande Himalayan Charcoal Purifying Mask.

I den här kalendern lyfter vi kvinnorna hos Community Fair Trade-partnern Manorama Industries i Chhattisgarh, Indien – som genom lokala kooperativ producerar mangofröolja. Mangofrukterna samlas upp från marken och skalas för hand innan kärnorna knäcks och oljan utvinns. De arbetar hårt för att skydda mangoträden, och genom samarbetet med The Body Shop sedan 2017 får de fortsatt stöd med arbetsmöjligheter och en möjlighet till ekonomisk egenmakt.

I BUTIK 11/10.

_______________________________________________________________________________

CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING.

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2022 utnämndes The Body Shop för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt. Nu när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till det pågående initiativet Save Cruelty Free Cosmetics - ett Europeiskt Medborgarinitiativ för att samla en miljon höjda röster och hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society senast 2023.