Glädjens tid är här – möt årets adventskalendrar!

Glädjens tid är här – möt årets adventskalendrar!

The Body Shops adventskalendrar har landat och nedräkningen till jul har officiellt börjat. I år göms de dagliga överraskningarna i en helt ny och återanvändbar design – välkommen att öppna lådorna till ett magiskt juluniversum!

Årets adventskalendrar är inspirerade av de otaliga osjälviska handlingar vi sett världen över det senaste året. De flödar av glädjande överraskingar till dig, dina vänner och familj. Utforska vad som gömmer sig i lådorna och möt ett innehåll som kommer glädja alla kroppar och sinnen.

INSPIRERADE AV OSJÄLVISK KÄRLEK
I jul hyllar adventskalendrarna från The Body Shop den ultimata formen av osjälvisk kärlek som miljontals volontärer och frivilliga eldsjälar ger till andra varje dag. Personer som brinner för att hjälpa andra, oavsett om det är medmänniskor som är utsatta för våld och missbruk eller i behov av vård och stöd. Insatser från dessa, ofta obetalda volontärer, gör ovärderlig skillnad i andra människors liv, inte minst under pandemin och de följdproblem som kommit i skuggan av den.

Alla köp i jul gynnar därför organisationer världen över som dagligen kämpar för sina medmänniskor. * Med din hjälp kommer The Body Shop att donera minst 500 000 GBP globalt till dessa. Psst! I varje låda döljer sig inte bara en utsökt skönhetsprodukt – utanpå lådan hittar du också ett tips på en osjälvisk handling att sprida till vänner, familj eller någon du möter på bussen – varje dag fram till jul.
*Från och med 13/10-24/12.

SPRIDER GLÄDJE LÅNGT EFTER JUL
Årets adventskalendrar är bättre än någonsin. Själva förpackningen har kärleksfullt uppdaterats och fått fler användningsområden än tidigare, så att den kan användas långt efter jul. När du har öppnat alla lådorna i adventskalendrarna kan du använda dem till att förvara smycken, makeup eller andra små saker i. De kan till och med återanvändas nästa år. Släpp loss din kreativitet. Det här är en gåva som fortsätter att ge.

SHARE THE JOY ADVENT CALENDAR, 595:-
En kalender prydd med glada karaktärer som älskar musik och att sprida julstämning. I de 24 lådorna kan du se fram emot att möta många härliga godsaker, däribland Bath Bubbles som gör badet lite roligare, några nya Body Butters, som ger fukt i 96 timmar och en Sheet Mask eller två som skämmer bort huden hela julen.

SHARE THE LOVE BIG ADVENT CALENDAR, 995:-
Njut av ett vackert och rörande visuellt julscenario där glada karaktärer samlar in donationer för att sprida julglädje. Kalendern bjuder på 25 överraskningar, inklusive flera favoriter i full storlek. Shea Shampoo, splitternya Avocado Body Butter och flera miniversioner av närande ansiktsmasker som förbereder huden för en riktigt härlig jul.

SHARE LOVE & JOY ULTIMATE ADVENT CALENDAR, 1495:-
Följ med till ett fantastiskt och varmt juluniversum där festglada karaktärer håller på att dekorera sin julgran tillsammans. I kalendern hittar du 25 överraskningar, däribland storsäljare som Drops of Youth™ Concentrate, Vitamin C Glowing Boosting Moisturiser och en uppfräschande Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask i ministorlek. Perfekt för alla skönhetsälskare.

Cruelty free & forever against animal testing. I butik 7 september.

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2021  utnämndes The Body Shop för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.

Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.