Håll flagorna borta med nya Ginger Scalp Serum!

Den omtyckta hårserien Ginger fulländas nu med ett hårserum för en välmående hårbotten – Ginger Scalp Serum. Med en snabbabsorberande och intensivt vårdande formula, hjälper serumet till att återställa hårbottens naturliga balans och förebygga torrhet mellan hårtvättarna.

GINGER SCALP SERUM

Ginger Scalp Serum kombinerar eterisk ingefärsolja från Sri Lanka med barkextrakt från vitpil och björk i en snabbabsorberande formula som hjälper till att reducera talgöverskott i hårbotten, och förebygger även flagor och torrhet. Några droppar är allt som krävs – och med bästa resultat tillsammans med Ginger Anti-Dandruff Shampoo och Ginger Scalp Care Conditioner.

50 ML 195:- / CRUELTY FREE OCH VEGANSK / I BUTIK 18 AUGUSTI

GÖR SÅHÄR:

Tvätta och torka håret som du brukar. Dela in håret i sektioner och applicera en till två droppar serum med hjälp av fingrarna eller en glestandad kam direkt i hårbotten. Massera in ordentligt och upprepa gärna proceduren i fyra till sex sektioner. Styla därefter som du vill!

GINGER ANTI-DANDRUFF SHAMPOO

Ginger-trions uppfriskande schampo avlägsnar skonsamt mjäll och lämnar en lenare känsla i hårbotten. Den eteriska ingefärsoljan och barkextraktet från björk och vitpil får här sällskap av Community Fair Trade-producerad honung från Etiopien.

60 ML 40:- / 250 ML 95:- / 400 ML 135:- / CRUELTY FREE / I BUTIK NU

GINGER SCALP CARE CONDITIONER

Ett veganskt, lätt balsam speciellt framtaget för skört hår och torr hårbotten. Här kompletteras ingefärsoljan och barkextraktet från björk och vitpil med Community Fair Trade-producerad, ekologisk olivolja från Italien.

250 ML 95:- / 400 ML 135:- / CRUELTY FREE OCH VEGANSK / I BUTIK NU

FÖRDELAR MED INGEFÄRA

Ingefära är känd för sina höga halter av gingerol, den bioaktiva substansen i färsk ingefära. Gingerol anses vara antiinflammatorisk och även ha antioxidantiska fördelar. Inte undra på att det används för att främja en fräsch hårbotten!

• skönhet
  • the body shop
  • vegan
  • community fair trade
  • forever against animal testing

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2020  utnämndes The Body Shop för andra året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.

Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.