Hemp hard-working hand scrub vald till Årets Handprodukt!

Hemp Hard-Working Hand Scrub valdes till Årets Handprodukt av Sveriges beautybloggare när Daisy Beauty Awards som i år firade 10-års jubileum stod för årets första skönhetsgala 17 februari.

Vinnare i kategorin Årets Handprodukt blev ingen mindre än Hemp Hard-Working Hand Scrub med motiveringen:

”2020 var ett tufft år för alla – även för händerna. Årets vinnare är en god kamrat till sönderspritad hud; en rustik rackare som mjukgör i torrt och kallt klimat. Vi klappar händerna för en smart duoprodukt, som raskt gör skrovliga nävar rena, lena och mjuka.”

Hemp Hard-Working Hand Scrub är en vegansk, mild handskrubb som skonsamt avlägsnar orenheter och hård hud med hjälp av kokosskal och mandelskal. Handskrubben lanserades 2020 som ett nytillskott i den ikoniska Hemp-serien.

Händerna lämnas mjuka och med en fyllig känsla, tack vare den återfuktande hampafröoljan som är torra händers bästa vän. Massera in en klick på händerna i 20-60 sekunder. Skölj av med varmt vatten och klappa försiktigt torrt. Om dina händer törstar efter en extra fuktdos, kombinera med den klassiska favoriten Hemp Hand Protector!

Se alla vinnare och Daisy Beauty Awards digitala gala HÄR.

Hemp Hard-Working Hand Scrub, 95 kr/75 ml.

Cruelty Free and Forever against animal testing.

• community fair trade
  • kroppsvård
  • vegan
  • daisy beauty awards
  • årets handprodukt
  • doft
  • forever against animal testing

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2020  utnämndes The Body Shop för andra året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.

Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.