Julens gåvor kommer från The Body Shop

Julens gåvor kommer från The Body Shop

Julen 2015 hos The Body Shop är en magisk värld fylld av upplevelser, dofter och njutbara saker. Vi har fler än 60 nya, spännande presenter i år - presenter att sprida glädje till nära och kära med. Viktigast denna jul är dock vårt samarbete med WaterAid, som innebär att du kommer att kunna ge en familj i Etiopien en dags tillgång till rent vatten för varje julgåva som du köper från oss. Att ge har aldrig känts så bra!

The Body Shop förändrar liv tillsammans med WaterAid
Julen borde vara magisk för alla. Här i Sverige ser vi rent vatten som en självklar del av vår vardag. Men för fler än 650 miljoner människor världen över är tillgång till rent vatten bara en dröm. Varje dag dör 1400 barn av sjukdomar som orsakas av smutsigt vatten och dålig sanitet.

Den här julen samarbetar The Body Shop med den globala organisationen WaterAid för att förändra liv genom att skapa långsiktig tillgång till rent vatten.

För varje färdig presentförpackning som säljs, stor eller liten, kan WaterAid ge en familj i Etiopien en dags tillgång till rent vatten. Målet för samarbetet är att ge 1000 familjer i Arba Minch i sydöstra Etiopien långsiktig tillgång till rent vatten.

Här är några utvalda favoriter ur vårt stora presentsortiment, som finns i butik från den 27 oktober:

Oils of Life™ Skincare Collection (750 kr)
Ge gåvan av intensivt vårdad hud med nyheten Oils of Life™. Upplev en uppfriskad hud med naturlig lyster med denna kollektion som innehåller tre utvalda fröoljor: svartkummin, nypon och kamelia. Den kraftfulla fröoljeblandningen är perfekt för hudvårdsnörden.

White Musk EdT 100 ml Gift Set (495 kr)
Låt dina sinnen njuta med en förtrollande gåva. En sensuell mix av mysk, rosor, jasmin, ambra och tränoter.

Activist Fragrance Kit (525 kr)
Perfekt för den moderne gentlemannen. Med sitt varma och kryddiga hjärta ovanpå träiga basnoter kommer den mystiskt vågade doften fånga hans hjärta.

Maca Root Shaving Kit (495 kr)
För mannen som vill se polerad ut. Den snyggt maskulina burken blir en sak att behålla - en perfekt lösning för alla de där småsakerna som behöver någonstans att ta vägen.

Fuji Green Tea™ Ultimate Luxuries (725 kr)
Vi känner alla någon som behöver lite zen såhär i juletider. Ge dem en avkopplingens gåva med denna rengöringsritual från den traditionella japanska teceremonin. Njut av den fräscha doften som friskar upp kropp, sinne och själ.

Spa of the World™ Luxurious Body Collection (995 kr)
Upplev skönhetsritualer därhemma med lyxiga Spa of the World™. En perfekt present för att skämma bort någon du tycker om, i en lyxigt rustik presentbox.

Strawberry Festive Picks (275 kr)
Jordgubbsplockning mitt i vintern? Bara i The Body Shops vintriga värld! Här har saftigt söta jordgubbar fått ta plats i en vacker julröd box.

Frosted Plum Feel Good Tin (195 kr)
Säsongens söta plommonserie har fått ta plats i denna vackra plommonask. En unik present med flera färdigheter - gör om den till en fruktskål eller ha dina småsaker i den när innehållet har tagit slut.

Strawberry Festive Cracker (65 kr)
Ge julbordet lite extra feststämning med denna smällkaramell. Du kommer definitivt dra hem beröm och beundran med den underbara inslagningen och bästsäljande söta Strawberry Hand Cream och lockande Gift Soap.

Det finns ett stort antal fler varianter av julpresenter.
Kontakta pressansvarig Anna Tjäder för mer information, bilder eller lån till fotografering.

För mer information och lån av adventskalender till fotografering, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com

För information om WaterAid, kontakta:
Magdalena Olsson, Kommunikatör
Email: magdalena.olsson@wateraid.se

The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

Om WaterAid
WaterAids vision är en värld där alla har tillgång till rent vatten och sanitet. WaterAid har sedan 1981 gett 23 miljoner människor tillgång till rent vatten och har sedan 2004 gett 21 miljoner människor sanitet.