Möt de mest älskade ikonerna från The Body Shop!

Möt de mest älskade ikonerna från The Body Shop!

Möt de ikoniska produkterna från The Body Shop som fått stjärnstatus för deras vårdande och kraftfulla egenskaper. Tillverkade av veganska och naturliga ingredienser från egna Community Fair Trade-Partners runt om i världen skapar de fantastiska resultat för din hud, från topp till tå.

SHEA BODY BUTTER
Skydda och återfukta din kropp med vårt legendariska Shea Body Butter. Denna krämiga och nötigt doftande Body Butter är framtagen av 97 % naturliga ingredienser från bland annat handgjort Community Fair Trade-sheasmör från Ghana och ekologisk Community Fair Trade-babassuolja från Brasilien. Shea Body Butter gör huden mjukare, smidigare och håller den återfuktad i 96 timmar. Applicera krämen i önskad mängd för att få en naturlig lyster.

Shea Body Butter 200 ML 215,- / 50 ML 70,-

CAMOMILE MAKEUP CLEANSING BUTTER

Foundation, läppstift och vattenfast mascara. Vi vet alla hur svårt det kan vara att tvätta bort makeup. Det är förmodligen därför The Body Shops Camomile Makeup Cleansing Butter blivit så pass omtyckt. Denna krämiga rengöring kan avlägsna smink på under 30 sekunder och är berikad med lugnande kamomillolja från Norfolk, England. Massera in Cleansing Butter runt ögon, läppar och övriga delar av ansiktet för att effektivt avlägsna orenheter och produktrester från dagen.

Camomile Sumptuous Makeup Cleansing Butter 90 ML 195,- / 20ML 85,-

GINGER SHAMPOO

Säg farväl till torr hårbotten och mjäll på axlarna för att istället välkomna friskt och välmående hår. The Body Shops bästsäljande Ginger Anti-dandruff Shampoo avlägsnar mjäll på ett skonsamt sätt och lämnar din hårbotten lugn och i balans. Den effektiva formulan är framtagen från 90 % naturliga ingredienser, som eterisk ingefärsolja, barkextrakt från björk och vitpil samt vegansk silkesprotein. Komplettera med seriens balsam och serum för att uppnå bästa resultat.

Ginger Anti-dandruff Shampoo 250 ML 115,- / 60 ML 40,-

EDELWEISS SERUM

Inspirerad av klassikern Drops of Youth™ Concentrate, fast med en uppdaterad och kraftfullare formula. Edelweiss Daily Serum Concentrate har en dubbel koncentration av edelweissväxten och är naturligt berikad med leontopodsyra, känd för sina antioxiderande egenskaper. Faktum är att edelweiss är så motståndskraftig att dess extrakt har 43 % starkare antioxidanter än retinol. Visst är det otroligt? The Body Shop har även berikat serumet med peptider utvunna från ris, som hjälper till att upprätthålla hudens naturliga fuktbarriär. Serumets lätta konsistens tränger snabbt in i huden utan att kännas fet eller klibbig. Edelweiss Daily Serum Concentrate bildar även ett osynligt lager som hjälper till att skydda huden mot föroreningar. Resultatet blir en spänstigare hud med förnyad lyster. Förutom den höjda koncentrationen av edelweiss är sortimentets namnbyte en del av att gå tillbaka till varumärkets ursprung och till grundaren Anita Roddicks arbete för mänskliga rättigheter, miljö och bättre självkänsla.

Edelweiss Daily Serum Concentrate 50 ML 595,- / 30 ML 475,-

VITAMIN E

Ge huden näring och fukt med vår snabbabsorberande dagkräm Vitamin E Moisture Cream. Formulan är framtagen för att passa alla hudtyper och är berikad med vitamin E och hyaluronsyra som skyddar och håller huden återfuktad i 48 timmar. Dagkrämen upplevs superlätt och känns uppfriskande när man applicerar den. Vitamin E Moisture Cream framställs bland annat från hallonfröolja som är känd för att vara en naturlig källa till vitamin E. Genom att använda hallonrester från juiceindustrin minskar man även överblivet avfall från produktionen.

Vitamin E Moisture Cream 50 ML 255,-

Vegan, cruelty free & forever against animal testing.

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2023 utnämndes The Body Shop för femte året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa.

8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt och när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till medborgarinitiativet Save Cruelty Free Cosmetic - som 2022 nådde målet på en miljon höjda röster för hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society under 2023.