Möt The Body Shops nya doftkollektion Choice!

Möt The Body Shops nya doftkollektion Choice!

Möt The Body Shops senaste doftkollektion och dyk ner i läckra Eau de Toilettes, Mists, Shower Gels och Body Creams – som ger dig möjligheten att uttrycka din personlighet på ditt eget unika vis! Den nya kollektionen innehåller två bästsäljande favoriter som har fått en makeover samt en helt ny doft i Vibrant Bergamot. Till den nya kostymen har dofterna även fått ett mer miljövänligt emballage.

WHAT'S GREAT ABOUT IT?

3 DOFTER MED KARAKTÄR: Glödande, vild, vibrerande. Det finns många karaktärer inom oss. Omfamna dina olikheter med dessa dofter och mixa dem gärna för en spännande och personlig touch.

VEGANSKA: Varje doft är certifierad av The Vegan Society.

ENKLARE ATT ÅTERVINNA: Flaskorna är tillverkade av återvunnet glas, toppade med ett aluminiumlock. Båda går att återvinna.*

WHAT CHOICE WILL YOU MAKE?
Vibrant Bergamot: Nyhet! En frisk blandning av bergamott, magnolia och liljekonvalj.
Glowing Cherry Blossom
: En upplyftande komposition av japanska körsbärsblommor, sandelträ och osmanthus. Tidigare Japanese Cherry Blossom.
Wild Jasmine
: En frigörande doft av indisk jasmin, violblad och vit iris. Tidigare Indian Night Jasmine.

DID YOU KNOW?
Eau De Toilette-flaskorna är tillverkade av återvunnet glas och toppade med ett aluminiumlock. Duschgelsflaskorna och Body Cream burkarna är tillverkade av återvunnen plast, inklusive Community Fair Trade plast som har samlats upp frångatorna i Bengaluru i Indien genom vårt samarbete med Plastics for Change.**

VIBRANT BERGAMOT
Låt din härliga personlighet lysa igenom med The Body Shops helt nya Vibrant Bergamot Eau de Toilette 50 ml, som är en del av Choice Fragrance Collection. Denna lätta och veganska doft, där 87 % av ingredienserna har naturligt ursprung, är en effektiv humörhöjare med doftnoter av bergamott, magnolia och liljekonvalj. Finns även i en läcker mist, löddrande duschgel och återfuktande kroppskräm.

EAU DE TOILETTE 50ML, 295:- / FRAGRANCE MIST 100ML, 195:- / SHOWER GEL 250ML, 115:- / BODY CREAM 200ML, 195:-

GLOWING CHERRY BLOSSOM
Låt din inre glöd skina igenom med Glowing Cherry Blossom, Eau de Toilette 50 ml. Den populära bästsäljaren (tidigare Japanese Cherry Blossom) har fått en uppdaterad look, men den läckra och delikata doften är densamma. Doften är vegansk och framställd med 92 % ingredienser av naturligt ursprung. Låt kroppen förföras av doften av japanska körsbärsblommor, sandelträ och osmanthus. Finns också i mist, duschgel och kroppskräm.

EAU DE TOILETTE 50ML, 295:- / FRAGRANCE MIST 100ML, 195:- / SHOWER GEL 250ML, 115:- / BODY CREAM 200ML, 195:-

WILD JASMINE
Släpp loss din inre äventyrare med The Body Shops Wild Jasmine, Eau de Toilette 50 ml (tidigare Indian Night Jasmine) som har fått ett nytt och fräscht utseende. Den ljuvliga doften är densamma och 92 % av ingredienserna är av naturligt ursprung. Svep in kropp och själ i en sensuell blomdoft (som självklart är vegansk) med toner av indisk jasmin, violblad och vit iris. En frigörande doft av indisk jasmin, violblad och vit iris. Tidigare Indian Night Jasmine. Även denna finns dessutom i mist, duschgel och kroppskräm.

*Avlägsna pumpen innan du återvinner emballaget.
**Gäller ej pumpen.

______________________________________________________________________________________

Vegan, cruelty free & forever against animal testing. I butik 25 januari.

Visste du att Cruelty Free är hotat i EU? Informera dig här och skriv på det Europeiska Medborgarinitiativet för att rädda Cruelty Free kosmetik: savecrueltyfree.eu

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2021 utnämndes The Body Shop för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor undertecknade kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara 100 % vegancertifierat av The Vegan Society senast 2023.