Ny hårvårdsserie för starkare, återfuktade och definierade lockar!

Ny hårvårdsserie för starkare, återfuktade och definierade lockar!

Ge dina lockar fukt & vård med nya hårserien Jamaican Black Castor Oil! Seriens fyra produkter innehåller vårdande, veganskt keratin-protein, återfuktande Community Fair Trade-producerat sheasmör från Ghana och vårdande svart ricinolja från Jamaica, en olja som är fullproppad av näringsämnen som E-vitamin och omega 3 och vårdar torra och skadade lockar. Produkterna i serien passar för texturerat hår från typ 3A till 4C.

CLEANSING CONDITIONER, 400 ML / 155:-
Säg hej då till smuts och hej till fuktighetsbevaring! Den här krämiga conditionern rengör håret som ett schampo, och återfuktar på samma gång så att det känns starkare och friskare. Massera in i blött hår för att ta bort produktrester och hjälpa till att reda ut håret. Skölj ur.

LEAVE-IN CONDITIONER, 400 ML / 225:-
En mild men intensivt återfuktande leave-in conditioner är precis vad som behövs för att verkligen vårda håret. Den hjälper till att minska frissighet och ge lockarna glans och bli lättare att reda ut. Den känns även lätt i sin finish och gör att du kan använda den precis när som helst utan att den tynger ner. Arbeta in i håret efter Cleansing Conditioner, eller smek över håret de dagar du inte tvättar håret men när det ändå behöver lite extra kärlek.

CURL ACTIVATOR, 200 ML / 185:-
Säg hej till definierade lockar med rejält med bounce varje dag! Nya, lätta Curl Activator är superenkel att använda och hjälper till att minska frissigheten och samtidigt forma håret med en lätt och naturlig finish. Arbeta in den silkeslena krämen genom fuktiga eller torra lockar för att friska upp och återfukta.

INTENSE MOISTURE MASK, 240 ML / 225:-
En kraftfull hårmask som ger djup fuktighetsbevaring till torra lockar från allra första användningen. Den hjälper till att hålla håret fritt från tovor och gör det mjukare och mer lätthanterligt samtidigt som den hjälper till att förstärka dina naturliga lockar. Använd en gång i veckan som en riktig lyxbehandling för lockarna! Du kan antingen låta den sitta i 5-10 minuter innan du sköljer ur, eller som en mask som sitter i över natten för att verkligen mjukgöra och sedan skölja ur på morgonen efter. Använd Intense Moisture Mask tillsammans med de andra produkterna i Jamaican Black Castor Oil-serien för att stärka och vårda ditt hår.*

BAMBOO HAIR WRAP, 130:-
Nya Bamboo Hair Wrap är en mjuk hårturban av naturlig bambuviskos som är mild mot håret och suger i sig fukten från blött hår. Det gör att du behöver kortare tid för att torka håret och mindre behov av värmebehandlingar eller slitsam handdukstorkning – och får därmed ett mindre frissigt hår som ser friskare ut. Du kan också använda den tillsammans med en Intense Moisture Mask för att skydda både håret och kudden under natten.

*Du stärker och vårdar ditt hår när du använder hela hårvårdsrutinen: Cleansing Conditioner, Hair Mask, Leave-in Conditioner och Curl Activator. Ger håret synlig vård.

_________________________________________________________________________________

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK NU.

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2022 utnämndes The Body Shop för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa.

8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt och när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till medborgarinitiativet Save Cruelty Free Cosmetic - som 2022 nådde målet på en miljon höjda röster för hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society under 2023.