Take a brow – allt du behöver för fransar & bryn!

Take a brow – allt du behöver för fransar & bryn!

Nästa del i 2023's nya makeupkollektion har tema fransar & bryn; The Body Shop presenterar hela sex produkter för fylligare och fixerade strån.

SCULPT IT BROW POWDER, 3 G / 210:-
Sculpt it är ett svettresistent ögonbrynspuder som ger en sammetslen känsla för att skapa fylligare ögonbryn. Pudret finns i tre färger; Blonde, Brown & Black, och varje dosa innehåller två nyanser för att enkelt kunna blanda och skulptera och bygga upp ögonbrynen för att skapa en ombrelook. Använd med vår Eyebrow Duo Brush och rama in ansiktet på ditt sätt! 90 procent av ingredienserna är av naturligt ursprung och förpackningen är av aluminium och helt återvinningsbar.

FRAME IT BROW POMADE, 4 ML / 135:-
Frame it definierar och fixerar brynen med en mikroprecisionsborste för att sätta hårstråna på plats med en mjuk och flexibel stadga. Konsistensen är krämig och formulan kladdfri som håller sig på plats hela dagen utan att stelna eller flagna. Använd separat eller som ett andra och sista steg efter Sculpt It och styla i önskad riktning genom att borsta där det behövs från rot till topp. Frame It finns i fyra nyanser; Clear, Blonde, Brown & Black och 95 procent av ingredienserna är av naturligt ursprung, bland annat Community Fair Trade-producerad, ekologisk kallpressad kokosnötsolja från Samoa som ger brynen ett fylligare intryck.

NATURAL FORM MASCARA, 9 ML / 195:-
Som dina fransar fast bättre – det här är en vardagsmascara som lyfter, förlänger och definierar intrycket av dina ögonfransar för en naturlig, mjuk solfjäderlook. Den här mascaran håller sig på plats och känns lätt, bekväm och mild hela dagen igenom, och när det är dags att ta bort den på kvällen så smälter den bort utan problem.

TURN IT UP MASCARA, 9 ML / 195:-
När du känner dig riktigt fierce är den här maxade volymmascaran perfekt för att ge byggbar volym och verkligen lyfta fransarna. Den timglasformade borsten ger direkt volym och form längs hela ögat för en kraftfull och dramatisk form som håller länge utan kladd. Den lätta och bekväma formulan har berikats med vårdande Community Fair Trade-producerad, ekologisk kallpressad kokosnötsolja från Samoa som också hjälper fransarna att se tjockare och längre ut.

WAKE-UP CALL LIQUID EYELINER, 3,5 ML / 160:-
Wake Up Eyeliner är en flytande eyeliner med intensivt svart färg, som berikats med återvunnen kaffesump och kaffeolja som är ett alternativ för kol. Den flexibla borstspetsen glider mjukt på fransraden för att enkelt skapa dramatiska linjer. Med 92 procent av ingredienserna som är av naturligt ursprung inklusive Community Fair Trade-producerad ekologisk aloe vera från Mexiko, är Wake-Up Call lämplig för alla ögon och alla hudtyper, inklusive känsliga.

LONG GAME BROW & LASH SERUM, 4 ML / 225:-
Vår nya frans & brynserum tar hand om dina fransar och bryn medan du lever din dag och när du sover. Applicera serumet som ett första steg i din makeuprutin och sista steg i din kvällshudvårdsrutin för ett resultat av fylligare fransar och bryn efter en månads regelbunden användning. 98 procent av ingredienserna är av naturligt ursprung inklusive svart ricinolja från Jamaica som vårdar dina strån och får dem att se fylligare och längre ut. Long Game går även utmärkt att använda på skägg!

____________________________________________________________________________________

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK 21 FEBRUARI.

OM THE BODY SHOP. Globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns ca 3 000 The Body Shop-butiker i över 75 länder. The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2022 utnämndes The Body Shop för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor skrev under kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt. Nu när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till det pågående initiativet Save Cruelty Free Cosmetics - ett Europeiskt Medborgarinitiativ för att samla en miljon höjda röster och hålla EU fritt från djurförsök inom kosmetik.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara helt veganskt och certifierat av The Vegan Society senast 2023.