Teamet på The Body Shop och AWB.

The Body Shop inleder samarbete med kommunikationsbyrån AWB i Sverige!

The Body Shop väljer den kreativa kommunikationsbyrån AWB - A World Beneath - i Stockholm som ny PR partner. Uppdraget spänner mellan att vara strategisk och kreativ rådgivare till genomförande av fysiska och digitala PR-aktiveringar, samt showroom som kommer att presentera produktnyheter och kampanjer för media och influencers.

-Vårt mål på The Body Shop är att påskynda övergången till ett mer rättvist och etiskt hållbart samhälle genom filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen. Vi känner att AWB delar den värdegrunden med oss och ser fram emot ett långsiktigt och lyckosamt samarbete på den svenska marknaden, säger Matilda Wiechel, Activism & Communications Manager, The Body Shop Sverige och Danmark.

Tidigare har The Body Shop haft ett mångårigt samarbete med kommunikationsbyrån Ibeyostudio och sedan april i år har företagets PR drivits inhouse. AWB har sedan tidigare samarbete med andra varumärken inom livsstilssegmentet som Levi’s, UNIQLO, HOKA, Fjällräven, Dr. Martens och JBL.

-Det känns oerhört spännande att få inleda samarbetet med The Body Shop, något som går helt i linje med vår strategiska riktning för att bredda vår kundportfölj med varumärken som delar vår gemensamma värdegrund. Vi ser fram emot att kunna fortsätta växa inom fler livsstilssegment, säger Josefina Hillman på AWB.

PR-uppdraget inleds redan från oktober i år och innefattar bland annat att öka synligheten för The Body Shops produktnyheter och initiativ inom social- och miljömässig hållbarhet samt starka ställningstaganden och företagsaktivism.

OM THE BODY SHOP

Global cruelty-free ikon och certifierat B Corp™ som med aktivistiskt fokus kämpat för djur- och miljöfrågor sedan 1976 då varumärket grundades av Anita Roddick. The Body Shop banade vägen för filosofin att företagande ska vara en kraft för positiv förändring i världen, vilket fortfarande är varumärkets syfte.

The Body Shop skapar etiska, effektiva och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung inom kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. Idag finns ca 2 500 The Body Shop-butiker i över 80 länder och skapar kroppsälskande produkter med effektiva ingredienser av naturligt ursprung – för alla.

Femfaldigt utnämnda till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt konsumenterna i Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.