The Body Shop lanserar återanvändbara rengöringspads i ekologisk bomull och bambu!

Ta enkelt bort makeup och minska samtidigt ditt avfall med nya Clean Conscience Reusable Make-Up Remover Pads! De skonsamma, tvättbara rengöringspadsen för veckans alla dagar är gjorda av ekologisk bomull och bambufiber. Använd padsen och tvätta dem sedan i 30 grader i medföljande tvättpåse, som även den är tillverkad i ekologisk bomull.

Tips! Använd padsen tillsammans med vår bästsäljande rengöringsprodukt Camomile Sumptuous Cleansing Butter som är berikad med lugnande kamomillextrakt från England. Finns i 90 ml och även i en smidig reseförpackning med 20 ml.

Padsen kostar 95 :- (innehåller sju stycken) och finns i butik nu.

_______________________________________________________________________________

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING.

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2021  utnämndes The Body Shop för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

Forever Against Animal Testing

The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.

Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

Madeleine Tjernström

Presskontakt Activism and Communications Coordinator Public Relations, Social Media and Events Sweden

Relaterat material

OM THE BODY SHOP

The Body Shop grundades 1976 I Brighton, England av Anita Roddick. The Body Shop är ett globalt skönhetsmärke och ett certifierat B Corp med cirka 3 000 butiker i mer än 70 länder. Med filosofin att företag kan vara en kraft i kampen för det goda har The Body Shop varit banbrytande. Tillsammans med Avon, Aesop och Natura är The Body Shop en del av Natura &Co, en global kosmetikagrupp med varumärken som åtagit sig att skapa positiv, ekonomisk, social och miljömässig påverkan. The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor undertecknade kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara 100 % vegancertifierat av The Vegan Society senast 2023.