The Body Shop lanserar en helt ny julkollektion

The Body Shop lanserar en helt ny julkollektion

Den 27 oktober släpper The Body Shop en helt ny julkollektion med plommonextrakt från Turkiets fruktträdgårdar. Kollektionen, som kommer att säljas i begränsad upplaga, har fått namnet Frosted Plum.

Plommonextrakt från Turkiet
Frosted Plum innehåller extrakt från söta plommon som har odlats i Turkiets fruktträdgårdar.
- Den här kollektionen har en blommigt fruktig doft av plommon, hallon, magnolia och pion. Vi ser verkligen fram emot att erbjuda Frosted Plum till våra kunder, säger Linda Expert, Retail Academy Trainer på The Body Shop Sverige.
- Förutom extrakt från plommon så innehåller Frosted Plum-kollektionen flera olika Community Fair Trade-producerade ingredienser.Till exempel så innehåller Frosted Plum Body Scrub socker från från Paraguay som effektivt men skonsamt exfolierar bort döda hudceller, samt aloe vera från Mexiko som lenar och fuktighetsbevarar huden. Dessa ingredienser gör produkterna effektiva och vårdande, men de fyller också en viktig funktion i och med att de hjälper till att berika människors liv i de kooperativ som vi samarbetar med.

Kollektionens stjärna
I centrum för Frosted Plum-kollektionen finns det nya formatet Bath Fizzers, lyxiga badkuber som appliceras styckevis och skapar ett väldoftande bad. En förpackning Bath Fizzers innehåller 10 st kuber.

Frosted Plum består av nio kroppsprodukter samt ett lyxigt doftljus, och har kompletterats med tre unika julgåvor innehållande ett urval av kollektionen.

• Frosted Plum Bath Fizzers (300 g, 225 kr)
  • Frosted Plum Body Scrub (250 ml, 225 kr)
  • Frosted Plum Shower Gel (250 ml, 90 kr)
  • Frosted Plum Soap (100 g, 45 kr)