The Body Shop lanserar ny BB Cream med djuprengörande tea tree

The Body Shop lanserar ny BB Cream med djuprengörande tea tree

Hantera oren hy på rätt sätt med NYHETEN Tea Tree Flawless BB Cream från The Body Shop som lanseras 25 april. Djuprengörande ekologisk Community Fair Trade-producerad tea tree-olja från Kenya ser till att den här lätta lotionen både jämnar ut hudtonen och motverkar orenheter.

Applicera denna dubbelverkande hudförbättrande lotion på morgonen eller ta med dig under dagen för att bättra på enstaka partier. Välj bland tre nyanser – 01 Light, 02 Medium och 03 Dark – för en lätt täckande toning till huden. Finns i en 40 ml tub för 150 kr.

Kraften bakom tea tree
Tea tree-olja, som australiensiska aboriginer var först med att använda, har under flera århundranden varit känd för sina antibakteriella och läkande egenskaper. Vår tea tree-olja kommer från växten tea tree som odlas ekologiskt vid foten av Mount Kenya. När den är redo att skördas plockas de bästa bladen för hand, därefter ångdestilleras de för att frigöra den ekologiska oljan.

Varför använda BB cream?
Förenkla din dagliga rutin med en BB cream då den har flera fördelar: Mjukgör, lenar och jämnar ut på en och samma gång.

Varför använda The Body Shop® TEA TREE FLAWLESS BB CREAM?
Gå ett steg längre med din BB cream - The Body Shop® TEA TREE FLAWLESS BB CREAM ger en lätt täckning medan tea tree-oljan hjälper till att motverka orenheter, så att du kan känna dig bekväm och självsäker i din egen hy. Produkten ger omedelbar hudtonsutjämnande effekt, nedmattat naturligt resultat och finns i tre universella nyanser.

Med hjärtat på rätta stället
Vår ekologiska Community Fair Trade-producerade tea tree olja produceras av Kenya Organic Oil Farmers’ Association (KOOFA) som består av över 550 småskaliga lantbrukare. En av KOOFAs huvudmålsättningar är att utveckla ett hållbart, ekologiskt lantbrukarsystem. KOOFAs ekologiskt producerade tea tree förbättrar jordens bördighet och ger säkrare tillgång till mer rent dricksvatten. Handeln med oss garanterar lantbrukarna en regelbunden och trygg inkomst som finansierar mat, skolundervisning och mediciner.

För mer information, kontakta:
Helena Hansson, Pressansvarig
Tel: 0708-399 926
Email: helena.hansson@thebodyshop.com

Om The Body Shop®
The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

The Body Shop i Sverige
Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
Försäljningskanaler: 86 butiker varav 41 är bolagsägda butiker och 45 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 67 Åhléns-varuhus.
Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.