The Body Shop presenterar sina skönhetsmåsten för säsongen

The Body Shop presenterar sina skönhetsmåsten för säsongen

Det finns några skönhetsprodukter som du bara inte kan leva utan. Produkter som ger strålande resultat, känns fantastiska och är producerade på ett sätt som gör skillnad. De är Beauty Must Haves.

The Body Shop avslöjar nu några av sina bästsäljande och mest rekommenderade skönhetsprodukter – älskade av skönhetsexperter, bloggare och kunder – perfekta för vintersäsongen! Dessa favoriter levererar resultat utöver alla förväntningar och är dessutom berikade med högkvalitativa Community Fair Trade-producerade naturliga ingredienser, som hjälper till att förbättra livet för mer än 300 000 människor runt om i världen.

Olive Body Butter 200 ml (185 kr)
Bästsäljaren och klassikern Olive Body Butter är en krämig och rik fuktighetsbevarare för torr hud. Den absorberas lätt av huden och hjälper till att göra den mjuk och len tack vare lyxiga Community Fair Trade-producerade ingredienser som ekologisk olivolja från Italien samt kakaosmör och shiasmör från Ghana.

Wild Argan Oil Miracle Solid Oil 50 g (145 kr)
En effektiv multitasker för dry spots! En koncentrerad fast olja som smälter vid kontakt med kroppsvärmen och ger en långvarigt verkande mjukgörande och fuktighetsbevarande effekt för mycket torra partier. Wild Argan Oil Miracle Solid Oil innehåller Community Fair Trade-producerade naturliga ingredienser: arganolja från Marocko, kokosnötsolja från Samoa och shiasmör från Ghana.

Spa Wisdom™ Africa Honey & Beeswax Hand and Foot Butter 125 ml (195 kr)
En intensivt fuktighetsbevarande kräm, inspirerad av afrikanska badtraditioner och med tre olika Community Fair Trade-producerade ingredienser från olika delar av Afrika:

• Honung från Etiopien.
  • Bivax från Kamerun.
  • Shiasmör från Ghana

Spa Wisdom™ Africa Hand & Foot Butter passar för extra torra partier som händer, fötter, armbågar och knän.

Drops of Youth™ Eye Concentrate 10 ml (295 kr)
Som efterföljare till storsuccén Drops of Youth™ Concentrate lanserades Drops of Youth™ Eye Concentrate under 2014. Drops of Youth™ Eye Concentrate är berikad med kraften från plantstamceller från edelweiss, en sällsynt blomma som växer i Alpernas rena luft. Edelweiss elasticitets- och förnyelseegenskaper bidrar till hudens förnyelseprocess för en mjukare och fräschare hy.

Aloe Protecting Restoring Mask 100 ml (235 kr)
Denna intensivt vårdande sink-in ansiktsmask med svalkande Community Fair Trade-producerad aloe vera som är odlad helt utan bekämpningsmedel i Guatemala. Masken ska inte sköljas av, utan absorberas av huden och ger en mjukgörande och lenande effekt. Aloe Protective Restoring Mask är lämplig för känslig hud.

Vitamin E Overnight Serum-In-Oil 30 ml (285 kr)
Denna lyxiga serumblandning har blivit en stor försäljningssuccé tack vare den innovativa kombinationen av serumets kraft och oljans lyx. Hemligheten är en perfekt kombination av kraftfulla ingredienser och ledande hudvårdsteknik. Den unika oljeblandningen består av icke-feta oljor som absorberas snabbt av huden: Community Fair Trade-producerad marulaolja från Namibia, sesamolja från Nicaragua och sojaolja från Brasilien. Resultatet? En hud som känns uppfriskad, fräsch och mjuk.

Smoky 2-in-1 Gel Liner 2 ml (135 kr)
Skapa djärva och skarpa konturer med Smoky 2-in-1 Gel Liner, en innovation till franslinje och ögonbryn. Den smarta geléformulan består av finkrossade och intensivt mörka pigment som blandas med Community Fair Trade-producerade oljor för att få till djup och intensitet. Den färgstarka linern är perfekt för att skapa djärva och skarpa ögonmakeuper som håller hela dagen.

Smoky 2 in 1 Gel Liner innehåller Community Fair Trade-producerad marulaolja från Eudafano Women’s Co-Operative i Namibia som ger 1,750 kvinnor tillgång till en regelbunden inkomst. Kvinnorna i kooperativet berättar att de förutom ekonomiska förtjänster även har fått entreprenörskunskaper, tydligare oberoende och en starkare självkänsla.

OM COMMUNITY FAIR TRADE
The Body Shop reser till jordens alla hörn för att hitta de bästa ingredienserna naturen kan erbjuda. Sättet vi gör det på skiljer sig från hur andra skönhetsföretag arbetar. The Body Shop har alltid varit en föregångare och försäkrat sig om att vår handel bidrar till att människor får bättre levnadsvillkor och rättvist betalt för sitt arbete. Här presenterar vi några av våra viktigaste ingredienser och berättar om var de kommer ifrån och vad vår rättvisa handel betyder för människor runt om i världen.

Ekologisk olivolja
The Body Shop använder en prisbelönt olja gjord av oliver från 400 år gamla olivträd i hjärtat av Italien. Handeln med oljan har gjort att lantbrukare som vill bevara sin hembygd kan fortsätta att arbeta utifrån ekologiska odlingsmetoder.

Ekologisk honung
Vi anser att vår honung är något alldeles extra. Vi köper honungen direkt från odlarna i regnskogen Sheka i Etiopien, ett höglandsområde som tack vare sitt biologiska mångfald beskyddas av FN-organet Unesco. Honungsbina som producerar vår ekologiska Community Fair Trade-producerade vildhonung hålls inte av biodlare. I stället väljer de själva vilken bikupa de vill kolonisera och efter varje skörd flyttar bina vidare till nästa hem. Skillnaden mot den moderna, kommersiella biodlingen är enorm. Vi arbetar tillsammans med erfarna biodlare från Beza Mar, som praktiserar en metod de kallar ”barfotabiodling”. Deras odling sker i harmoni med binas naturliga cykler och teknikerna som används har gått i arv från generation till generation. Detta försäkrar en hållbar biodling för Shekaregnskogen, men också att vi får en förstklassig honung till vår produktion.

Ekologisk aloe vera
The Body Shop köper sin ekologiska aloe vera från Guastatoya Farmers i El progreso-regionen i Guatemala. Genom vårt nära samarbete har vi full insyn i tillverkningen och vet samtidigt att handeln med lantbrukarna gör att fler än 100 skolor i regionen har fått tillgång till läromedel.

Kakaosmör
The Body Shop använder de finaste kakaobönorna, fulla av arom och antioxidanter. Genom den långa relationen med Kuapa Kokoo i Ghana, får 50 000 småskaliga lantbrukare en rättvis och regelbunden inkomst. Och vi får världens finaste kakaosmör!

Högupplösta bilder på Beauty Must Haves finns på mynewsdesk: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/the_body_shop

För mer information, kontakta Anna Tjäder, pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com