The Body Shop presenterar Vinterhjältar 2014

The Body Shop presenterar Vinterhjältar 2014

Vintern är här och kommer att sträcka sig ytterligare några månader. Både kropp och själ påverkas av sjunkande temperaturer, mörkare dagar och krispiga nätter och av den anledningen vill vi här presentera tio produkter ur vårt sortiment som passar särskilt bra under vår vintriga årstid. Vi kallar dem för Vinterhjältar, för det är precis vad de är; Mjukgörande, vårdande och alldeles underbara att använda under denna kyliga period. Låt oss presentera:

Ansikte

1.  Aloe Gentle Exfoliator 75 ml, 150 kr
En mild och krämig exfolierare som rengör huden på djupet utan att irritera. Dermatologiskt testad och särskilt lämpad för torr och känslig hud. Innehåller ekologisk Community Fair Trade-producerad aloe vera från Guatemala som är känd för sina lenande, svalkande och fuktighetsbevarande egenskaper samt jojobakorn som är runda till formen och är bland de mildaste naturliga korn som går att hitta. Exfolieraren är dessutom fri från konserveringsmedel, färgämnen och doftämnen för att vara så mild som möjligt.

2.  Vitamin E Sink-In Moisture Mask 100 ml, 195 kr
En lätt och skön ansiktsmask med krämig gelékonsistens som gör huden mjuk, fräsch och smidig. Lämplig för samtliga hudtyper. Innehåller E-vitamin som är en naturligt kraftfull antioxidant som hjälper till att skydda huden mot dagliga påfrestningar i form av till exempel sol, föroreningar och cigarettrök, Community Fair Trade-producerad ekologisk sojaolja från Brasilien som innehåller höga halter av essentiella fettsyror som är vårdande och mjukgörande, vetegroddsolja som fungerar fuktighetsbevarande, vårdande och mjukgörande samt bomullsfröolja och riskliolja som är två kraftigt fuktighetsbevarande oljor med höga halter av E-vitamin.

3.  Nutriganics™ Drops of Youth 50 ml, 495 kr, 30 ml, 375 kr
Koncentrerade serumdroppar i den ekologiskt certifierade serien Nutriganics™. Den innehåller en unik sammansättning av ingredienser som är stimulerande och vårdande. Huden blir mjukare, fräschare och får en frisk lyster. Passar alla hudtyper och förebygger tecknen på fina linjer. Den innehåller ekologisk Community Fair Trade-producerad babassuolja från Brasilien som fuktighetsbevarar huden samt plantcellsextrakt från strandsilja och bokträdets knoppar som gör att huden upplevs fräsch och frisk. Denna försäljningssuccé (en säljs var 30:e sekund) finns nu både i 30 ml och 50 ml.

4.  Vitamin C 10 Daily Radiance Capsules 28 st, 325 kr
Ett innovativt, tidsstyrt system som förser huden med rent C-vitamin. Hjälper till att jämna ut hudtonen, ger fin lyster och skyddar mot negativ miljöpåverkan. För bäst resultat appliceras en kapsel per dag under 28 dagar. Kapslarna kan även användas under flera månader i rad. Passar alla hudtyper; särskilt kvinnor som är 30+ och vill ha en lenare hud med finare lyster. Innehåller Community Fair Trade-producerad paranötsolja från Amazonas som fuktighetsbevarar och gör så att huden känns mjuk.

Kropp

5.  Honeymania™ Bubble Bath Melt 300 ml, 160 kr
Ett härligt honungsbadskum som ger lyxiga bubblor och har en rogivande doft. Innehåller ekologisk Community Fair Trade-producerad vildhonung från Etiopien som gör huden mjuk och len samt Community Fair Trade-producerat bivax från Kamerun som bevarar produktens konsistens.

6.  Shea Body Scrub 200 ml, 195 kr
En fuktighetsbevarande, oljebaserad mild kroppsskrubb som hjälper till att avlägsna döda hudceller och gör huden mjuk och len. Innehåller Community Fair Trade-producerat shiasmör från Ghana som fuktighetsbevarar och hjälper till att mjukgöra huden, saltkorn och Community Fair Trade-producerat ekologiskt socker från Paraguay som skonsamt exfolierar huden samt Community Fair Trade-producerad ekologisk sojaolja från Brasilien som är rik på viktiga fettsyror och hjälper huden att bibehålla sin fuktbarriär och fuktbalans.

7.  Shea Body Butter 200 ml, 185 kr
En intensiv, krämig fuktighetsbevarare för hela kroppen. Den absorberas lätt av huden, vårdar, gör huden mjuk och smidig samt förebygger torrhet. Fungerar fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar. Innehåller Community Fair Trade-producerat shiasmör och kakaosmör från Ghana samt Community Fair Trade-producerad babassuolja från Brasilien som samtliga fuktighetsbevarar och mjukgör huden.

8.  Hemp Hand Protector 100 ml, 130 kr
En intensivt fuktighetsbevarande kräm för händerna, med kliniskt bevisad effekt på mycket torr hud. Tas lätt upp av huden, hjälper till att göra huden smidigare och mjukare samt motverkar torrhet. Hemp Hand Protector är dermatologiskt testad och har 12 timmars fuktighetsbevarande effekt som finns kvar sedan man tvättat händerna flera gånger. Innehåller Community Fair Trade-producerad hampfröolja från Storbritannien som gör att torr hud känns mjukare och Community Fair Trade-producerat bivax från Kamerun som bevarar produktens konsistens.

9.  Honeymania™ Lip Butter 10 ml, 80 kr
Ett sött läppbalsam med ekologisk Community Fair Trade-producerad vildhonung från Etiopien som smälter på ett ögonblick, för kyssvänliga, fuktighetsbevarade läppar.

Doft

10. Chocomania™ EdT 30 ml, 155 kr
En lätt Eau de Toilette med chokladinspirerad doft samt Community Fair Trade-producerad ekologisk alkohol från Ecuador. Den perfekta doften att bära under vinterperioden!

För mer information, kontakta:
Helena Hansson, Pressansvarig
Email: helena.hansson@thebodyshop.com

Om The Body Shop®
The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

The Body Shop i Sverige
Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
Försäljningskanaler: 85 butiker varav 40 är bolagsägda butiker och 45 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 67 Åhléns-varuhus.
Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.