The Body Shops Fresh Nude Foundation i 40 nya färger!

The Body Shops Fresh Nude Foundation i 40 nya färger!

The Body Shops ikoniska Fresh Nude Foundation har fått sig en uppdatering och blivit ännu bättre. Med hela 40 nyanser och tre undertoner för kall, varm och neutral hudton att välja bland, är det här en foundation för varje unik hudton.

SO, WHAT'S NEW?
Fresh Nude-fans, ni kan dra en suck av lättnad. Det är samma foundation som fångat ditt hjärta – men i en ny, snygg förpackning som är återvinningsbar! Nya Fresh Nude Foundation har kvar de bästa egenskaperna från den förra sammansättningen med 24 timmars återfuktning och en lystergivande finish – men är nu certifierad av The Vegan Society och 95 % av ingredienserna är av naturligt ursprung.

Det bästa med denna strålande favorit? 40 nyanser och tre undertoner för kall, varm och neutral hud. Varje underton representeras av bokstäver som underlättar processen att hitta rätt. Kall underton representeras av bokstaven C, varm underton av bokstaven W och neutral av bokstaven N. Vi vill helt enkelt göra makeup som passar alla! Fresh Nude Foundation har därför testats av en inkluderande panel bestående av olika kön och hudtoner.

Nya Fresh Nude Foundation bjuder på medium täckning och är nu berikad med E-vitamin, och ekologisk Community Fair Trade-aloe vera från Mexiko, som ger huden naturlig lyster toppat med en fräsch och återfuktad känsla. Konsistensen är lätt och följsam och passar alla hudtyper, inklusive den känsliga. Helt enkelt en klassiker i lite ny tappning som matchar ditt vackra ansikte.

NEW RECYCLABLE PACKAGING
Även flaskan har fått sig en uppdatering och är nu återvinningsbar. Den gamla pumpen gick inte att återvinna så den har fått ge plats åt en behändig (och återvinningsbar) spatel som låter dig ta exakt den mängd du vill ha.

COMMUNITY FAIR TRADE ALOE VERA
The Body Shops ekologiska Community Fair Trade-producerade aloe vera kommer från Campeche i sydöstra Mexiko, där bönder skördar aloe vera-blad med minimal påverkan på miljön. Något som är extremt viktigt eftersom marken ligger nära tre dyrbara regnskogsreservat på Yucatánhalvön. Efter skörd skalas aloe vera-bladen för hand inom 6 timmar, detta hjälper till att bevara bladens fräschör och ser till att de är av högsta kvalitet. Sedan samarbetet startade 2015 har The Body Shop fått fylla sina produkter med det allra bästa.

______________________________________________________________________________

30 ml / 245:-. Vegan, cruelty free & forever against animal testing. I butik nu.

Visste du att Cruelty Free är hotat i EU? Informera dig här och skriv på det Europeiska Medborgarinitiativet för att rädda Cruelty Free kosmetik: savecrueltyfree.eu

OM THE BODY SHOP

Global cruelty-free ikon och certifierat B Corp™ som med aktivistiskt fokus kämpat för djur- och miljöfrågor sedan 1976 då varumärket grundades av Anita Roddick. The Body Shop banade vägen för filosofin att företagande ska vara en kraft för positiv förändring i världen, vilket fortfarande är varumärkets syfte.

The Body Shop skapar etiska, effektiva och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung inom kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. Idag finns ca 2 500 The Body Shop-butiker i över 80 länder och skapar kroppsälskande produkter med effektiva ingredienser av naturligt ursprung – för alla.

Femfaldigt utnämnda till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt konsumenterna i Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.