Unna dig en lyxig sparitual med Spa of the World™

Unna dig en lyxig sparitual med Spa of the World™

Andas. Slappna av. Fantisera. Låt The Body Shop ta dig till en plats av frid och lugn. Den unika Spa of the World™-kollektionen har hämtat inspiration från de mest uppskattade skönhetsritualerna från jordens alla hörn. Finns det någon bättre plats att efterlikna dem och njuta av den ultimata spaupplevelsen än hemma i sitt alldeles egna badrum?

Eftersom avslappning börjar med att låta kroppen vila har The Body Shop hämtat inspiration från tre urgamla skönhetsritualer som låter sinnet koppla av.

Den njutningsfulla ritualen
Skäm bort dig själv och njut av den här lyxiga sparitualen som vårdar kroppen och ger en unik och sublim känsla till huden. Den njutningsfulla ritualen består sedan tidigare av tre produkter, och kompletteras nu med två nyheter:

• NYHET! Brazilian Cupuacu Scrub-In-Oil (295 kr)
    Cupuacunöten innehåller höga halter av fettsyror och polyfenoler, och den är dessutom Amazonas hemliga medel för len, vårdad hud med härlig lyster. Som om inte det vore nog är den också en oumbärlig del av den njutningsfulla ritualen. En näringsrik kraftig olja omsluter ett tjockt, texturerat lager av saltkristaller. Den här kombinationen kan blandas ihop på så sätt att man väljer den nivå av exfoliering som är rätt för huden. Oavsett om det handlar om en lätt exfoliering eller en tuffare variant blir resultatet en underbart mjuk hud med lyster, fuktighetsbevarad och med en nötigt lyxig doft.
  • NYHET! Hawaiian Kukui Scented Candle (145 kr)
    Tänd ett Hawaiian Kukui Scented Candle, som har ljusvax av rapsolja och shiasmör, och njut av de solvarma doftnoterna som en del av den njutningsfulla ritualen och dröm dig bort till paradiset.

Den uppfriskande ritualen
En sparitual för att få en skjuts! Friska upp både kropp och sinne med en fuktighetsbevarande och uppfräschande ritual. Den uppfriskande ritualen består sedan tidigare av tre produkter och kompletteras nu med två nyheter:

• NYHET! Atlantic Seaweed Gel Cream (325 kr)
    Längs med Atlantens kust har kvinnorna länge trott på kraften från havet och dess mineraler och växter som ett medel för att vårda huden. Det går inte att argumentera mot, och därför har The Body Shop slipat på konsten att ta vara på havets gåvor för att använda hemma i badrummet. Runda av en lång dag på fötter med en uppfriskande ritual för att få ny kraft. Den lätta och uppfräschande gelkrämen har genomsyrats av tång och mentol. Den bryts ner till vatten när den masseras in på huden och väcker direkt sinnena. Den lätta fuktighetsbevararen friskar upp kroppen och med sin underbara havsdoft är det här en perfekt partner till Mediterranean Sea Salt Scrub.
  • NYHET! Mediterranean Sea Salt Scented Candle (145 kr)
    Tänd ett Sea Salt Scented Candle, som har ljusvax av rapsolja och shiasmör, och njut av de salta, blommiga och marina doftnoterna som en del av den uppfriskande ritualen.

Den avkopplande ritualen
Ta det snabba spåret till lugnet med en finstämd ritual som hjälper kropp och sinne att koppla av. Den avkopplande ritualen består sedan tidigare av fem produkter och kompletteras nu med en nyhet:

• NYHET! Japanese Camellia Scented Candle (145 kr)
    Den milda och avkopplande doften från kameliablomman har länge varit en del av lugna japanska avkopplingsmetoder. Tänd ett Japanese Camellia Scented Candle, som har ljusvax och shiasmör, som en start på den avkopplande ritualen.

Nyheterna i Spa of the World™ lanseras i butik och online den 27 september.

För mer information, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com