Vakna på rätt sida med The Body Shops nya kaffemask!

Vakna på rätt sida med The Body Shops nya kaffemask!

The Body Shop lanserar ännu ett tillskott i serien Expert Facial Masks – Nicaraguan Coffee Intense Awakening Mask. En uppfräschande ansiktsmask som både vårdar och kickstartar trött hud.

Nicaraguan Coffee Intense Awakening Mask är vegansk och exfolierar huden skonsamt samtidigt som den ger en uppfriskande boost med partiklar av kaffebönor och så många som fyra Community Trade-ingredienser: sesamolja från Nicaragua, kakao- och sheasmör från Ghana och ekologiskt rörsocker från Paraguay.

GE UTBRÄND HUD EN KOFFEINKICK

Applicera denna krämiga mask 2–3 gånger i veckan och upplev hur den värmer din hud i en frisk kaffedoft. Låt masken verka i 5–10 minuter och skölj av i cirkelrörelser för att skonsamt exfoliera huden och minska intrycket av trötthet. Enkelt, snabbt och effektivt för känslan av uppfriskad, klar hud med mer lyster.

PRIS 195 KR FÖR 75 ML / I BUTIK 28 MARS

COMMUNITY TRADE-SESAMOLJA FRÅN NICARAGUA

The Nicaraguan Coffee Intense Awakening Mask är berikad med sesamolja från Juan Francisco Paz Silva Cooperative (JFPS) i norra Nicaragua. JFPS stödjer miljöundervisning och har byggt åtta skolor och finansierat 30 vattenprojekt som ger rent dricksvatten till över 5 000 lokalbor. Samarbetet med The Body Shop har även hjälpt till att skydda den lokala miljön genom finansiering av samhällsprojekt som informerar om ekologiska och vattenbesparande metoder inom jordbruk.

_________________________________________________________________________________

UPPTÄCK KRAFTEN I RENGÖRANDE HIMALAYAN CHARCOAL

Aktivt kol gör kaffe sällskap som en av dagens hetaste skönhetsingredienser. The Body Shop tar till vara på kolets adsorberande egenskaper i sin storsäljande, veganska ansiktsmask Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask. Den ger en lätt kittlande känsla på huden medan den drar ut orenheter och tar fram klarare hud med glow. Hemligheten bakom denna exfolierande mask är kombinationen av aktivt kol från odlad bambu, krossade gröna teblad och Community Tradeproducerad tea tree-olja från Kenya. The Body Shop presenterar nu nya Himalayan Charcoal Purifying Clay Wash. En vegansk ansiktstvätt som bildar ett effektivt radarpar med Charcoal Mask. Clay Wash milda, krämiga formula löddrar omedelbart och avlägsnar orenheter utan att torka ut huden. Kombinationen av kaolinlera, aktivt kol från odlad bambu och tea tree-olja mattar ned huden och lämnar en klar, mjuk och uppfräschad känsla på huden. Uppdatera din hudvårdsrutin med denna veganska duo och upplev Himalayan Charcoal-seriens djuprengörande egenskaper.

LÄGG PÅ ETT KOL I DIN  RENGÖRINGSRUTIN

1. RENGÖR

Djuprengör huden dagligen med nya Himalayan Charcoal Purifying Clay Wash. Skölj av och upplev känslan av mjukare och klarare hud.

PRIS 185 KR FÖR 125 ML / I BUTIK 28 FEBRUARI

2. MASKA

Lägg Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask 2–3 gånger i veckan. Låt verka i 5–10 minuter, skölj av med cirkelrörelser för exfoliering och rengöring på djupet.

PRIS 195 KR FÖR 75 ML / I BUTIK 28 FEBRUARI

HUR HIMALAYAN CHARCOAL HJÄLPTE DE RÖDA PANDORNA I NEPAL

2018 drev The Body Shop en kampanj där varje köp av Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask och Facial Soap hjälpte till att rädda hotade röda pandor i Himalaya. The Body Shop samarbetade med Red Panda Network i Nepal för att plantera mer föda åt röda pandor och återskapa 315 666 kvm skog - vilket motsvarar 59 fotbollsplaner!

The Body Shop hade som mål att samla in 600 000 kronor till Red Panda Network. Resultatet? Målet passerades och slutsumman landade på en miljon kronor!

COMMUNITY TRADE TEA TREE-OLJA FRÅN KENYA

Serien Himalayan Charcoal är berikad med Community Trade-producerad tea tree-olja från Kenya Organic Oil Farmers Association (KOOFA), en förening med över 600 småskaliga jordbrukare i Mount Kenya National Park. Handeln med The Body Shop bidrar till att jordbrukarna får en stadig inkomst och möjlighet att finansiera lokala samhällsprojekt och utveckla hållbara jordbrukssystem.

Alla produkterna är veganska och Cruelty Free.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick och gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott.

Det är fortfarande drivkraften och målet är att bli världens mest etiska och hållbara företag. The Body Shop ägs sedan 2017 av sydamerikanska B-corp klassade Natura och ingår tillsammans med Aesop i den medvetna skönhetsgruppen Natura &Co.

The Body Shops produkter för hudvård, hårvård och makeup är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. Idag finns fler än 3 000 The Body Shop butiker i 60 länder.

Forever Against Animal Testing

Djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing startade 2017 med uppdraget att samla in 8 miljoner namn för att genom FN påverka och stoppa djurförsök inom kosmetika överallt i världen. På ett år växte uppropet till att bli världens största någonsin i frågan, genom The Body Shops engagerade kunder och följare världen över.

I oktober 2018 lämnades namninsamlingen på över 8.3 miljoner namn till FN i New York där den bidrar till Global Compacts hållbarhetsmål nummer 12, Hållbar konsumtion och produktion. En tydlig indikation på vad många kunder vill och ett steg närmare målet - ett globalt förbud mot djurförsök inom kosmetik.

Biobroar

The Body Shop utökar projektet Re-Wilding The World som går ut på att skydda och återskapa biologiska korridorer, biobroar, mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är 75 miljoner kvadratmeter biobroar fram till 2020.