White Musk® L’Eau - En ny cruelty free doft från The Body Shop. I butik 2 Maj.

White Musk L´Eau - Doft för en bättre värld

Anita Roddick, grundare av The Body Shop, drev inte bara framgångsrika djurrättskampanjer. Hon skapade också ett helt nytt sätt att tänka kring dofter. Myskhjortar har länge plågats för att utvinna äkta mysk. 1981 när The Body Shop lanserade sin första White Musk-doft var den en av världens första dofter som använde etisk vegansk mysk. Den ursprungliga cruelty free White Musk®-doften var den första i sitt slag, och är fortfarande en modern klassiker.

Nyheten White Musk® L’Eau är en fräsch och fruktig twist på den ikoniska doften. Den fångar The Body Shops passionerade historia av aktivism och engagemang i cruelty free skönhet.

“White Musk omfamnar dina sinnen och känns som en andra hud. En fräsch och sensuell blomsterbukett som går perfekt ihop med den finstämda mysken för en klassisk, ren doft.” Dominique Ropion, parfymör

IKONEN WHITE MUSK®

The Body Shops signaturdoft White Musk® är en hyllning till det sensuella. En fräsch blommig bukett som matchas av unik mysk. Den lockande kombinationen av renhet och sensuella blomsternoter skapar en perfekt harmoni på huden. Citrus, koriander och galbanum vävs ihop med lyxiga ackord av iris, liljekonvalj och jasmin.

Om du älskar originalet är den nya White Musk® L’Eau-doften din nya veganska favorit. Den finstämda sensualiteten i signaturdoften får här omfamnas av vårfräschör. White Musk® L’Eau har sötats med noter av päron i ett fruktigt lager som passar perfekt in med den klassiska blomsterblandningen av liljekonvalj, jasmin och rosenessens.

“Med det här nya kapitlet ville jag tala med den nya generationen. Den krispigt moderna fräschören är lättburen och oemotståndligt fruktig och ger en grönare känsla.” Dominique Ropion, parfymör

TILLVERKAD MED COMMUNITY TRADE-PRODUCERAD ALKOHOL

The Body Shop använder sig inte bara av cruelty free-mysk. White Musk® och White Musk® L’Eau-serierna innehåller dessutom Community Trade-producerad ekologisk alkohol, destillerad av brasilianska sockerrör av ett socialt och miljömässigt ansvarstagande företag som heter Native. Native går just nu i täten för hållbart innovativt lantbruk och skapar arbetstillfällen för 470 lokalt boende kvinnor, samtidigt som de bekostar lokala samhällsprojekt.

WHITE MUSK® L’EAU - I BUTIK 2 MAJ - 100 ml, 395:-

För mer information kontakta:

Matilda Wiechel, External Communications Manager

Email: matilda.wiechel@thebodyshop.com