Pressmeddelande -

TheFork inleder unikt samarbete som ger Coops medlemmar 50 procents rabatt på 300 restauranger

TheFork, Europas största bordsbokningssajt och dotterbolag till världens främsta reseplattform TripAdvisor, inleder ett nationellt samarbete med Coops medlemsprogram med 3,4 miljoner medlemmar. Samarbetet innebär att Coops medlemmar får möjligheten använda poäng för att njuta av ett restaurangbesök med 50 procents rabatt på maten*.

Coop är en av Sveriges största dagligvaruhandelskedjor med ca. 660 butiker, från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har 3,4 miljoner medlemmar och branschens mest generösa bonusprogram, som ständigt utvecklas med nya partners. Samarbetet med TheFork gör att det är möjligt att växla in 3000 MedMerapoäng – vilket gör det möjligt att boka bord på 300 restauranger runt om i Sverige. Bokningen gäller för mellan två till åtta personer och ger 50 procents rabatt på maten*.

- Det är fantastiskt roligt och spännande att samarbeta med Coop och att bli en del av deras bonusprogram MedMera. Tillsammans med Coop vill vi ge restauranggästerna möjlighet att unna sig något extra och förgylla vardagen. Det kallar vi att sätta guldkant på gaffeln, säger Maximilien Kauffmann, VD för TheFork Sverige.

- Våra medlemmar har ett stort intresse för mat och vi är därför väldigt glada över samarbetet med TheFork som är Europas största bordsbokningssajt. Det är dessutom ett väldigt bra erbjudande att kunna få maten för halva priset på populära restauranger runt om i Sverige, säger Karin Friis, chef Kundrelation på Coop.

Erbjudandet finns nu tillgängligt och såhär går man tillväga för att ta del av det:
1. Logga in i Poängshoppen på Coop.se, i Coop-appen eller Medlemspunkten i butik.
2. Välj erbjudandet från TheFork för 3000 MedMera-poäng. Du får då en bokningslänk samt en bokningskod.
3. Gå in via bokningslänken www.coop.thefork.se för att boka ett bord. Ange bokningskoden så får du 50% rabatt på en fast meny bestående av två rätter exkl. dryck*.

* Erbjudandet gäller på en fast matmeny bestående av två rätter exkl. dryck och andra tillvalda rätter, vid bokning på www.coop.thefork.se. Utförliga villkor och information om hur du går tillväga hittar du under TheFork i Poängshoppen på coop.se, i Coop-appen eller i Medlemspunkten i din Coop-butik.

För mer information eller frågor kontakta Mimmie Norin, Marknadsansvarig TheFork Sverige: mnorin@lafourchette.com