Thermotech Industrifördelare

Produktnyhet December 2019 - Industrifördelare

Uppgraderad industrifördelare - en kostnadseffektiv lösning för öppna ytor med en temperaturzon

Thermotechs industrifördelare är en fördelare utan integrerade termostatventiler. Det är en kostnadseffektiv lösning för öppna ytor med en temperaturzon och som kan styras av endast en termostat. Den är tillverkad i rostfritt stål och finns i storlekarna 2 - 12 slingor.

Industrifördelaren har uppgraderats lika som Thermotechs golvvärmefördelare. Den är mer kompakt än föregångaren och ryms i 95 mm väggkonstruktion. Den är anpassad till c/c 50 mm, liksom hela det övriga nya sortimentet av fördelare, skåp och shuntar. Det innebär att den är anpassat för direkt montage mot Thermotechs shunt TMix® M.

Utgångarna på industrifördelarens övre och nedre stav är förskjutna i förhållande till varandra vilket gör det enklare att dra rören och ger mer plats för rörgenomföringar och matarledningsrör. En komplett installation kan utföras helt utan linade anslutningar och anslutningarna görs smidigt underifrån.

Industrifördelaren har anslutning G20 för golvvärmerör och levereras med 20 mm klämringskopplingar och vinklade kulventiler, men kan anpassas med andra kopplingar och ventiler vid beställning. Märkning för slingnummer och ställdon följer alltid med fördelaren.

Thermotech industrifördelare kan även levereras komplett med installerad termostatventil och ställdon. Vid montage i skåp krävs då extra plats motsvarande två slingor (100 mm).

För att få ett snyggt montage finns en fast skena för fördelaren i golvvärmeskåpet. För enklast möjliga installation beställs industrifördelaren prefabricerad och färdigmonterad i skåp. Fördelare för 2 och 3 slingor kan även monteras i ett lägre skåp med en höjd av endast 550 mm.