Thermotech söker en teknisk utesäljare i Göteborg

TT Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar samt projekterar kompletta objektsunika och kundanpassade värme- och rörsystem. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och idag finns där fortfarande huvudlager och produktion. Förutom fabriken i Sollefteå har vi sex regionkontor i Sverige. Vi har även ett dotterbolag i Finland och Thermotech Vostok AB som ansvarar för exporten i Östeuropa.

Vår säljorganisation präglas av att vi levererar utan grossister med en hög servicegrad och stor flexibilitet. Rörinstallatörer och husfabrikanter är några av våra kunder. Nu söker vi flera tekniska säljare.

Arbetsuppgifter

Som teknisk utesäljare ansvarar du för att, med engagemang och hög servicenivå, välja ut och bearbeta nya kunder samt ta hand om och utveckla relationerna med våra befintliga kunder. Du är drivande och deltar aktivt i hela säljprocessen, från planering och genomförande av kundbesök till prissättning och orderberedning. Utbildning och rådgivning till kunderna ligger naturligt i ansvaret.
Du kommer även att delta i mässor och andra marknadsföringsaktiviteter. Du arbetar mot försäljningsmål och rapporterar direkt till marknadschefen.

Egenskaper

Du är en affärsorienterad person som har lätt att se möjligheter, skapa förtroendefulla relationer och du förstår vikten av att identifiera kundens behov och finna den för kunden bästa lösningen. Vidare är du självgående och har förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Utbildning & erfarenhet

Vissa grundläggande kunskaper och erfarenhet ser vi som en förutsättning för att fungera i tjänsten. Du ska ha tekniskt kunnande (teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande) och dokumenterad erfarenhet inom uppsökande teknisk försäljning. Utbildning och erfarenhet inom VVS är meriterande. Office och Outlook är vardagliga arbetsredskap som du ska kunna använda. Du behöver kunna flytande svenska och ha goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift. Självklart har du körkort

Är du intresserad av teknisk försäljning, anser dig att ha de rätta personliga egenskaperna och grundläggande kunskaper, men saknar erfarenhet? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vilja att utvecklas, så skicka gärna in din ansökan och låt oss göra bedömningen

Skicka in din ansökan med personligt brev och CV här >>

Frågor gällande tjänsterna hänvisas till;

Marknadschef Andreas Anderzon, tel 060-64 70 92.

I denna process arbetar vi med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan redan idag!