Thermofloor får ny ägare

Thermotech Scandinavia AB är ett internationellt bolag med huvudsäte i Sverige. Dotterbolagfinns i Norge, Finland och Ryssland, samt agenter i ett flertal länder. Företaget är ett av Skandinaviens ledande inom vattenburen golvvärme. Affärsidén är att genom ledandekompetens erbjuda lättinstallerade och högkvalitativa golvvärmesystemet för alla typer avbostäder och lokaler.

Design är ett nyckelord i koncernens filosofi. Det avser dels produkterna, men också helakedjan från personlig försäljning och service, objektsunik projektering och skräddarsyddaleveranser. Det ska vara lätt att köpa, installera, äga och sköta Thermotech golvvärme.

- Som dotterbolag kommer Thermofloor kunna utvecklas snabbare och lättare svara påmarknadens behov. Vi kan idag stoltsera med marknadens bredasteproduktsortimentet för vattenburen golvvärme, säger Thermofloors VD PeterSöderlund i en kommentar.För ytterligare information:Peter SöderlundVD, Thermofloor OYTelefon: +358 00 19 241 6658, e-mail: peter.soderlund@thermotech.fi

• vattenburen
  • thermofloor oy
  • golvvärmesystemet

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande kontor, produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolag i Finland. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både öst- och västeuropa.