Thermotech Prefab – effektiviserar både tid och kostnader för VVS-arbete

I samband med Nordbygg 2012 visade Thermotech Scandinavia AB sitt prefab-koncept. Genom att köpa genomtänkta och färdigmonterade produkter spar kunden både tid och pengar vid installationen på bygget.

Thermotech Prefab är ett koncept med färdigmonterade golvvärme-, tappvatten- och radiatorskåp med möjlighet till energi- eller vattenmätning.

-        ”Prefab är i sig inget nytt på marknaden, men vi erbjuder ett brett och mycket kostnadseffektivt standardutbud. Dessutom kan vi, med vår flexibla tillverkning, enkelt hjälpa till med special-lösningar när det behövs”, säger Andreas Anderzon, marknadschef på Thermotech Scandinavia AB.

Skåpen byggs enligt kundens önskemål och levereras provtryckta, färdiga för installation och anslutning mot matarledningarna. Beställer man skåpet förberett för energi- eller vattenmätning så levereras det med passbitar anpassade för beställd mätare.

-        ”Vid beställning till större projekt hjälper vi gärna till att stycka upp och märka beställningen i mindre enheter, till exempel per lägenhet i ett hyreshus. Genom att kundanpassa våra systemleveranser så mycket som möjligt gör vi det enkelt och effektivt för kunden”, fortsätter Andreas.

Andreas Anderzon, Marknadschef
E-post: andreas.anderzon@thermotech.se