Thermotech tecknar avtal med Bad & Värme

Thermotech Scandinavia AB har tecknat avtal med Bad & Värmekedjan. Avtalet löper under 2019 och omfattar Thermotechs kompletta sortiment för vattenburna golvvärmesystem, tappvatten och radiatorsystem (MultiSystem) för samtliga butiker i kedjan.

- "Det känns väldigt bra att bli avtalsleverantör till Bad & Värme som är en kunnig och professionell aktör på marknaden. Vi har levererat till vissa butiker inom kedjan tidigare, men med avtalet hoppas vi kunna få ett utökat förtroende hos fler", säger Thomas Gustafsson, försäljningschef hos Thermotech Scandinavia AB.

Thermotech är en komplett leverantör av systemlösningar för både golvvärme och vattendistribution. Med tillverkning och lager på samma ställe kan företaget erbjuda stor flexibilitet och korta ledtider även på prefabricerade produkter. Företaget strävar ständigt efter att erbjuda tjänster och produkter som förenklar installatörens vardag.

- "Vi levererar direkt till kund utan mellanhänder, vilket möjliggör personlig direktkontakt, god service och kundanpassade lösningar. Vi har nio Thermotech Center över landet med kunnig support och lager för kompletterande leveranser", avslutar Thomas.

Bad & Värme är en kedja med fler än 1.000 certifierade VVS-montörer och 90 butiker över hela landet. De erbjuder ett komplett sortiment inom värme och vatten samt bad, kök och tvätt. De erbjuder också installation av allt de säljer.