Casa Marrone familjen utökas med en Blanc De Blancs

Elegant och ekologiskt bubbel med stor fräschör och UNIKT hantverk som för oss till Italien, både i smaken och i sinnet. Detta spännande bubbel finns endast tillgängligt i beställningssortimentet på systembolaget.se för 99 kr! – Art.nr: 50022

Vinet är gjort enligt Metodo Martinotti och är en Blanc de Blancs, gjord på endast chardonnaydruvor, vilket ger friska, torra och eleganta mousserande viner. På de vackra vingårdarna i Italien har druvorna hanterats varsamt och hantverksmässigt för att bubblet ska uppnå högsta kvalitet. Chardonnay-druvorna har fått mogna i den italienska solen för att sedan pressas och skapa detta smakkoncentrerade mousserande vin. I glaset finner vi ett smakrikt, friskt bubbel med härlig mousse, och fyllt med hela 1 miljon italienska kvalitetsbubblor.

”Casa Marrone Blanc de Blancs has a great elegance, finesse and softness – Massimo Donadi, Winemaker”

Bubblet bjuder på en fruktig, frisk och torr smak med toner av gula äpplen, solmogen citrus, päron och melon vilket ger en läskande smak. Eftersmaken är lång och mjuk tack vare att vinet har lagrats på ekfat i tre månader. Detta bubbel gör sig bra till alla tillfällen, servera till apéritif med krispiga oliver, rätter med fisk och halstrade skaldjur eller njut av vinet på helt egen hand innan en lång middag med nära familjen!

Casa Marrone står för det genuina Italien och vinerna är självklart ekologiska! Visst du att varje snöre & sigill på flaskan sätts på för hand? Ett italienskt hantverk från soliga Italien.

• Dryck

• chardonnay
  • blanc de blancs
  • italien
  • casa marrone
  • bubbel
  • vin
  • mousserande vin

The Wine Team grundades 2009 och vi har sedan dess vuxit till Sveriges tredje största vinimportör. Idag är vi också den importör i Sverige med flest listade ekologiska produkter på Systembolaget – över 70 procent av vår totala portfölj är ekologiskt certifierad.

Madeleine Ullman

Marketing Coordinator 0709918135