NYHET! Pazzione Rosé by Pernilla Wahlgren

Rosa tillskott i Wahlgrens vin-värld! NU lanseras PAZZIONE ROSÉ by PERNILLA WAHLGREN, en frisk, torr och fruktig rosé från Pernillas älskade Spanien – självklart ekologisk.

”Hej vänner, ni är många som har frågat när jag lanserar en rosé så därför är jag SÅ glad att kunna få berätta att Pazzione Rosé är här! På våren och sommaren är ett svalt glas rosé en favorit, det passar ju både som fördrink och till maten. Jag älskar att bjuda mina vänner på middag och gärna på plockmat – från ost och chark till oliver och färska skaldjur. Den typ av vin som verkligen funkar till allt är en ljus rosé! ”

Pazzione Rosé är ett torrt, ekologiskt rosévin med frisk smak av smultron, hallon och röda vinbär. Vinet är ljust och tack vare det soliga klimatet i Spanien har vinet en härlig fruktig smak. Det gör Pazzione Rosé till ett matvänligt vin som passar både till en fräsch sallad, blandad plockmat eller en paella. Vinet serveras bäst väl kylt vid 8 grader för en frisk och sval smak som sedan får blomma ut så den blir perfekt till maten.

• tapas
  • mat