Svenskarnas favorit Il Barone - nu som Cava!

Svenskarnas favorit – nu som prisad Cava! Nu lanseras ett fruktigt och krispigt bubbel för alla tillfällen.

I det soliga Katalonien i södra Spanien växer druvorna som därefter blir till Il Barone Cava. På samma traditionella metod som Champagne blir de efter 9 månaders lagring i flaskan till Cava. Det härliga klimatet ger en fruktig och krispig Cava med toner av solmogna päron och honungsmelon i smaken som rundas av med en frisk syra. Precis så som ett bubbel ska smaka!

”Läskande, okomplicerat och gott helt enkelt … 4 av 5!”– Boxtoppen februari 2022

Som de andra vinerna från omtyckta Il Barone så är det en Cava för alla tillfällen. Visste du att Cava är ett bra val till plockmat? Den krispiga smaken gör nämligen att det passar till många olika typer av mat, vilket man ofta ser i Spanien med deras berömda tapas. Och den fruktiga smaken i Il Barone Cava gör det bra till rätter med lite hetta så som räkor med vitlök och chili. Det fungerar såklart även utmärkt på egen hand… kanske med några chips till.

Il Barone Cava finns att beställa till din närmsta butik på Systembolagets hemsida för 69kr – Art. Nr: 55062