UNIK i sitt slag – 1 Liter Barbera d’Asti, perfekt till italiensk mat!

UNIK i sitt slag – NU lanseras La Vicina Barbera d'Asti, ett mjukt och fruktigt vin från Piemonte, Italien. Perfekt till all härlig italiensk mat och dessutom 1 LITER – Så även kocken får ett glas! Finns nu att beställa på Systembolaget för 129kr – Art. Nr: 50200!

La Vicina Barbera d’Asti är resultatet av ett samarbete mellan familjen Gagliardo och Icon Wines. Familjen Gagliardo är en välkänd och uppskattad producent från den kända vinregionen Piemonte i norra Italien. Vinet är producerat på utvalda Barbera-druvor från familjens odlingslägen och har en generös smak som är mjukt och fruktigt med toner av skogsbär, färska örter och tryffel. Vinet har en frisk syra som gör att det passar perfekt till italiensk mat så som charkbricka, pizza, pasta men även till en bit parmesanost.

La Vicina betyder grannen på italienska och vinet hyllar känslan av gemenskap så som långa middagar med goda vänner, familj eller just grannar. Ett vin som dessutom räcker till hela middagen tack vare den generösa 1 liters buteljen vilket är unikt – La Vicina är den enda Barbera d’Asti i en så generös butelj i Systembolagets sortiment. Finns att beställa på Systembolaget för 129kr – Art. Nr: 50200

• 1000 ml
  • rött vin