Thoren Business School skickade 600 elever till Kalifornien mitt i Covidpandemin

Mitt i pandemin fick 600 Svenska gymnasieelever på Thoren Business skola genomföra en virtuell resa till San Francisco och till Costa Del Sol i Spanien för att arbeta med spännande business case.

Tillsammans med Kalifornien-baserat klädmärket Patagonia och nystartade Museum of Activism har eleverna arbetat med business activism - där affärer möter miljö- och social aktivism. Under två dagar i Spanien arbetade eleverna med att identifiera framtidens resetrender för världens största resebolag TUI. Dessa insikter blev mycket värdefulla för uppdragsgivaren Visit Costa del Sol som fick hjälp med sin strategi för att locka framtidens resenärer till solkusten.

Forza of Sweden har designat en unik upplevelse för 600 elever på åtta skolor runt om i landet. Via Zoom har eleverna gjort en virtuell resa för att tillsammans arbeta med globala business case.

-Vi har valt ut de mest spännande företagen med business case som ungdomarna gillar. Allt för att ha en hög energi och motivation, säger Richard Gustafsson, VD, Forza of Sweden.

- Mod att tänka nytt och testa nya vägar är väldigt viktigt för oss. Jag är så glad att vi vågade satsa på detta annorlunda projekt, och att eleverna fick vara med om någonting nytt och kreativt som kontrast till de många pandemi-begränsningar som präglat delar av deras gymnasietid. Det här är definitivt något vi kan bygga vidare på, säger Pernilla Tolgfors, Verksamhetschef, Thorens Business School.

• thoren business school