Klubbhuset öppnar butik i Thoren Arena

Innebandykedjan Klubbhuset etablerar ny butik när nya Thoren Arena invigs på Noliaområdet i december 2021. Butiken i Umeå kommer att erbjuda kunderna ett brett sortiment av bland annat innebandyprodukter, skor och textilier.

Företagets vd Erik Reichenberg ser fram ett etablera den 315 kvadratmeter stora butiken i Thoren Arena. Den nuvarande Klubbhusetbutiken på Ersboda stängs i samband med detta.

- Det är ett medvetet och strategiskt val från vår sida att placera vår butik i den nya hallen. Vi har samtliga våra fem fysiska innebandybutiker placerade på erkänt starka innebandyorter och på platser där många idrottsaktiva rör sig naturligt. Vi ser fram emot att få öppna dörrarna till butiken som jag törs lova kommer blir något utöver det vanliga, säger Reichenberg.

Klubbhuset grundades år 2001 och är i dag ett av världens största innebandyföretag. Företaget exporterar sina produkter till ett 20-tal länder och finns på fem orter i Sverige: Uppsala, Karlstad, Falun, Umeå och Göteborg.

- För oss känns det oerhört glädjande att vi lyckats etablera och attrahera en erkänt stark innebandyaktör inom detaljhandeln till idrotts-Umeås nya mötesplats. Vi har fört många och långa diskussioner de senaste två åren och vi ser fram emot att ett långvarigt samarbete, säger Raja Thorén, vd, ThorenGruppen.

• team thorengruppen

• Umeå

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag har vi över 2 000 medarbetare och 16 000 elever/deltagare inom våra utbildningsverksamheter.