Spännade lopp med Martin och Eva

Dagens lopp blev spännande. Dagens laguppställning var Martin Flinta och Eva Nyström. Eva som gjorde tävlingpremiär lopp förra helgen med en Seger I ett löplopp i Göteborg, efter att fött barn 29 januari (vår Simon).

Nu Visade hon även riktigt god multisport form. Vi  kunde följa med fiolårets ol säkra svenska multisportmästare utan några problem på del navigeringssvåra banan och utan att använda draglina, som man ofta behöver köra med i mixklassen. Men när vi kom till paddlingen som låg i slutet, kopplade vi in den för att försöka gå ifrån och vinna. Men det dröjde inte länge förrän Eva trasslade in paddeln i den då Martin skulle ta fram sin camelback slang och hon kom för nära, och föll omkull i den ranka men snabba kajaken.

Efter simmat i land och tömt kajaken föll vi även bak till en tredjeplats, då norska fd svenkacup vinnarlaget snart var om. Men kämpade oss i och var snart vi uppe som tvåa, men ledandeteam polarpuls var nu för långt bort. Så tvåa men om två veckor kör vi nästa cup tävling (norr om Jönköpin(hjo)), sen Stockholm två veckor där efter och i båda de hoppas vi det ska gå ännu bättre. Senare i Juni blir det Le Grand Raid i Frankrike som är nästa viktiga och riktigt stora race internationelltför oss.

• thule adventure team
  • eva nyström